حافظه گلکسی S24 اولترا بسیار سریع‌تر از آیفون ۱۵ پرو مکس است - تکفارس 
حافظه گلکسی S24 اولترا بسیار سریع‌تر از آیفون ۱۵ پرو مکس است - تکفارس 
حافظه گلکسی S24 اولترا بسیار سریع‌تر از آیفون ۱۵ پرو مکس است - تکفارس 

حافظه گلکسی S24 اولترا بسیار سریع‌تر از آیفون ۱۵ پرو مکس است

افشین نوری
۲ بهمن ۱۴۰۲ - 20:00
گلکسی S24 اولترا

گلکسی S24 اولترا دارای مشخصات پیشرفته‌ای است که حتی در مواردی بسیار بهتر از آیفون ۱۵ پرو مکس عمل می‌کند. برای مثال، نتایج Jazz Disk Bench نشان می‌دهد که حافظه این گوشی تا ۷۵ درصد سریع‌تر از آیفون ۱۵ پرو مکس است.

آیفون ۱۵ پرو مکس و گلکسی S24 اولترا دارای سخت‌افزار متفاوتی هستند. یکی از این تفاوت‌ها آن است که آیفون ۱۵ پرو مکس از حافظه NVMe و پرچمدار سامسونگ از حافظه UFS 4.0 استفاده می‌کند.

گلکسی S24 اولترا

بر اساس نتایج بنچمارک Jazz Disk Bench، حافظه گلکسی S24 اولترا سرعت انتقال داده تا ۷۵ درصد سریع‌تر نسبت آیفون ۱۵ پرو مکس دارد. به طور دقیق‌تر، پرچمدار سامسونگ دارای سرعت خواندن متوالی ۲۵۴۷.۴۶ مگابایت بر ثانیه است، اما پرچمدار اپل دارای سرعت ۱۴۵۰.۴۲ مگابایت بر ثانیه است.

بنابراین گلکسی S24 اولترا عملکردی حدود ۱.۷۵ برابر سریع‌تر دارد. البته تفاوت در سرعت نوشتن متوالی به اندازه سرعت خواندن متوالی نیست، اما همچنان قابل‌توجه است. نتایج بنچمارک نشان می‌دهد که سرعت نوشتن متوالی S24 اولترا به ۱۴۴۲.۲۵ مگابایت بر ثانیه می‌رسد، در حالیکه این عدد برای آیفون ۱۵ پرو مکس ۱۲۵۷.۹۹ مگابایت بر ثانیه است.

حافظه UFS گلکسی S24 اولترا همچنین دارای تاخیر کمتری است. تاخیر کمتر حافظه به معنای دسترسی سریع‌تر به داده‌ها است.

در یک سناریوی واقعی، همه این تفاوت‌ها به معنای تجربه کاربری روان‌تر، بارگذاری بهتر برنامه‌ها و انتقال سریع‌تر داده‌ها در گلکسی S24 اولترا است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید