مشخصات دوربین آیفون ۱۶ لو رفت - تکفارس 
مشخصات دوربین آیفون ۱۶ لو رفت - تکفارس 
مشخصات دوربین آیفون ۱۶ لو رفت - تکفارس 

مشخصات دوربین آیفون ۱۶ لو رفت

افشین نوری
۲۷ دی ۱۴۰۲ - 18:57
آیفون 15 پرو

در حالیکه چندماه تا معرفی سری آیفون ۱۶ باقی مانده است مشخصات دوربین مدل‌های پرو این سری لو رفت.

طبق اطلاعاتی که فاش شده است، آیفون ۱۶ پرو از یک دوربین اصلی با سنسور ۱/۱.۱۴ اینچی و یک دوربین تله‌فوتو پریسکوپ بهره خواهد برد. ظاهرا دوربین تله‌فوتو این گوشی زوم بالاتری نسبت به مدل قبلی خود خواهد داشت.

از طرف دیگر، شاهد استفاده از ترکیب شیشه و پلاستیک در پنل پشتی آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس خواهیم بود. اپل همچنین ممکن است یک دکمه‌ اختصاصی شاتر دوربین به این گوشی‌ها اضافه کند.

با توجه به اطلاعات امروز و شایعاتی که وجود دارد، به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد تغییرات قابل توجهی در سری آیفون ۱۶ ایجاد کند و انتظار می‌رود با نزدیک‌شدن به تاریخ معرفی این سری، اطلاعات بیشتری درباره مشخصات مدل‌های مختلف آن فاش شود.

همچنین طبق یک گزارش جدید، آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ مجهز به تراشه A18 و ۸ گیگابایت رم خواهند بود، در حالیکه آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس از تراشه A18 پرو و ۸ گیگابایت رم بهره خواهند برد و همچنین ارتقاهایی در بخش ۵G خواهند داشت.

بر اساس این گزارش که توسط جف پو تحلیل‌گر سرشناس منتشر شده، همه مدل‌های سری آیفون ۱۶ به ۸ گیگابایت رم مجهز خواهند شد. این در حالیست که سال گذشته مدل‌های آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس دارای ۶ گیگابایت رم و آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس دارای ۸ گیگابایت رم بودند.

از طرفی، پو گفته است که آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس برای اولین‌ بار از تراشه ۳ نانومتری A18 در کنار مودم اسنپدراگون X70 کوالکام استفاده خواهند کرد و مدل‌های پرو از تراشه A18 پرو و مودم X75 کوالکام بهره خواهند برد.

به این ترتیب مدل‌های آیفون ۱۶ و مخصوصا آیفون ۱۶ پرو اتصال ۵G سریع‌تری خواهند داشت. مدل‌های پرو همچنین از دوربین فوق‌عریض ۴۸ مگاپیکسلی به جای ۱۲ مگاپیکسلی استفاده خواهند کرد.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل چه برنامه‌هایی در سر دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید