دکمه اختصاصی هوش مصنوعی کوپایلت به کیبورد ویندوز می‌آید - تکفارس 
دکمه اختصاصی هوش مصنوعی کوپایلت به کیبورد ویندوز می‌آید - تکفارس 
دکمه اختصاصی هوش مصنوعی کوپایلت به کیبورد ویندوز می‌آید - تکفارس 

دکمه اختصاصی هوش مصنوعی کوپایلت به کیبورد ویندوز می‌آید

افشین نوری
۱۵ دی ۱۴۰۲ - 09:20
ویندوز ۱۱

مایکروسافت اعلام کرده که می‌خواهد دکمه اختصاصی هوش مصنوعی کوپایلت را به کیبورد ویندوز اضافه کند. این خبر را مایرزوسافت در یک پست وبلاگی و قبل از شروع نمایشگاه CES 2024 داده است.

به‌گفته مایکروسافت، دکمه اختصاصی هوش مصنوعی کوپایلت اولین تغییر اساسی در صفحه‌کلید کامپیوترهای ویندوزی در سه دهه گذشته» خواهد بود. این دکمه اختصاصی همانند دکمه ویندوز که یک راه سریع برای باز کردن منوی استارت عمل می‌کند، قادر خواهد بود دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت را بلافاصله احضار کند.

به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد سرمایه‌گذاری بیشتری را روی هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ انجام دهد. این شرکت گفته است که دکمه اختصاصی کوپایلت برای ویندوز یک اتفاق مهم در تاریخ ویندوز خواهد بود و برای اولین بار شاهد ورود هوش مصنوعی به دنیای کامپیوترها خواهیم بود.

به‌گفته مایکروسافت، اولین رایانه‌های مجهز به دکمه اختصاصی کوپایلت بهار امسال از راه می رسند. لنتظار می‌رود مایکروسافت از هوش مصنوعی به عنوان یک عنصر اساسی در آینده ویندوز استفاده کند و حتی می‌توان روزی را تصور کرد که در آن منوی استارت با کوپایلت ادغام شده باشد.

طبق یک گزارش جدید، بیش از ۴۰۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان ماهانه از ویندوز ۱۱ استفاده می کنند. Windows Central گزارش داده که داده‌های داخلی مایکروسافت نشان می‌دهند که انتظار می‌رود تعداد کاربران ویندوز ۱۱ تا اوایل سال ۲۰۲۴ به ۵۰۰ میلیون دستگاه فعال ماهانه برسد.

ویندوز ۱۰ برای اولین بار، بیش از یک سال بعد از عرضه به ۴۰۰ میلیون دستگاه فعال رسیده بود که ۱۱۵ درصد سریع‌تر از ویندوز ۷ بود. دو سال طول کشید تا ویندوز ۱۱ به همان عدد برسد که نسبت به ویندوز ۱۰ کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

مایکروسافت ویندوز ۱۱ را برای اولین بار در اکتبر ۲۰۲۱ معرفی کرد. ویندوز ۱۱ فقط با پردازنده‌هایی که از سال ۲۰۱۸ به بعد عرضه شده اند و با دستگاه‌هایی که از تراشه‌های امنیتی TPM پشتیبانی می‌کنند کار می‌کند.

این الزامات سخت افزاری باعث شده تا ویندوز ۱۱ از ویندوز ۱۰ عقب بماند. ما همچنین شاهد پذیرش کند این سیستم‌عامل در داده‌های نظرسنجی Steam بودیم، به طوری که ویندوز ۱۱ فقط ۳۷ درصد را به خود اختصاص داده است، در حالیکه این عدد برای ویندوز ۱۰ تقریباً ۶۰ درصد است. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید