فاش شد: هدست ویژن پرو اپل به‌زودی عرضه می‌شود - تکفارس 
فاش شد: هدست ویژن پرو اپل به‌زودی عرضه می‌شود - تکفارس 
فاش شد: هدست ویژن پرو اپل به‌زودی عرضه می‌شود - تکفارس 

فاش شد: هدست ویژن پرو اپل به‌زودی عرضه می‌شود

افشین نوری
۵ دی ۱۴۰۲ - 10:38
اپل ویژن پرو

هدست واقعیت ترکیبی ویژن‌ پرو اپل که ظاهرا قرار بود در اواخر اسنفندماه عرضه شود، حالا به نظر می‌رسد که زودتر از موعد در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

یک تحلیگر سرشناس به نام مینگ چی کو فاش کرده است که ویژن‌ پرو اپل به احتمال زیاد یک ماه زودتر از موعد قبلی روانه بازار خواهد شد.

به گفته این تحلیلگر، اپل ارسال ویژن پرو به کشورهای مختلف را از هفته‌ آینده شروع خواهد کرد و مدت کوتاهی بعد از آن شاهد عرضه آن در بازارهای مختلف دنیا خواهیم بود.

ظاهرا اپل در سال ۲۰۲۴ فقط ۵۰۰ هزار دستگاه از این هدست عرضه خواهد کرد. بلومبرگ نیز اخیرا گزارش داده بود که اپل تولید انبوه ویژن پرو را در کارخانه‌های خود در چین آغاز کرده است.

طراحی ویژن پرو بسیار پیچیده است و قابلیت‌های منحصربه‌فردی مثل EyeSight دارد که شامل نماهای اضافی که برای دیگران قابل مشاهده هستند می‌شود. این قابلیت‌ها به همراه فناوری پیشرفته نمایشگرهای micro-OLED با وضوح بالا به ناچار مشکلاتی را برای اپل ایجاد کرده‌اند و به همین خاطر است که عرضه این هدست برای چندین ماه بعد از معرفی برنامه ریزی شده است.

همچنین وب‌سایت  The Elec گزارش داده است که اپل احتمالا فقط قادر به عرضه ۴۰۰ هزار دستگاه از هدست جدید خود در هر سال خواهد بود و دلیل آن هم این است که سونی به عنوان سازنده نمایشگرهای این هدست نمی‌تواند بیش از این تعداد بسازد.

این وب‌سایت گفته است که سامسونگ می‌تواند حداکثر ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار پنل در هر سه ماهه با ۴۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار در هر سال تولید کند . اگر دو نمایشگر ویژن پرو را در نظر بگیریم، اپل ماکزیمم می‌تواند ۴۰۰ هزار دستگاه از این هدست را در یک سال عرضه کند. ظاهرا اپل از سونی درخواست افزایش ضرفیت تولید خود را کرده است که سونی آن را رد کرده است.

هنوز جزئیات زیادی از هدست XR سامسونگ در دست نیست، اما گفته می‌شود این هدست از نرم‌افزار اندروید گوگل استفاده خواهد کرد و مجهز به تراشه کوالکام خواهد بود.

فناوری XR یا همان واقعیت توسعه‌یافته انواع مختلفی از فناوری‌های مرتبط را شامل می‌شود. در مقابل، واقعیت افزوده (AR) اشیاء دیجیتال را فراتر از دنیای واقعی قرار می‌دهد. واقعیت مجازی (VR) نیز به محیط‌های دیجیتال کاملا مستقل اشاره دارد. واقعیت ترکیبی (MR) هم قصد یکپارچگی این دو فناوری را دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید