گوگل سرانجام هوش مصنوعی قدرتمند Gemini را معرفی کرد - تکفارس 
گوگل سرانجام هوش مصنوعی قدرتمند Gemini را معرفی کرد - تکفارس 
گوگل سرانجام هوش مصنوعی قدرتمند Gemini را معرفی کرد - تکفارس 

گوگل سرانجام هوش مصنوعی قدرتمند Gemini را معرفی کرد

افشین نوری
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - 09:09
Gemini

گوگل مدل هوش مصنوعی Gemini را معرفی کرد. این مدل در سه سایز مختلف Pro ،Ultra و Nano ارائه شده است.

گوگل چند ماه پیش اعلام کرد که دو تیم تحقیقاتی Brain Team و DeepMind خود را برای ایجاد یک واحد جدید به نام Google DeepMind تجمیع کرده است. وظیفه این واحد توسعه مدل هوش مصنوعی نسل بعدی گوگل یعنی Gemini بود و حالا این شرکت آن را سه نسخه مختلف معرفی کرده که دو نسخه آن از امروز قابل دسترس هستند.

گوگل گفته است که Gemini را به‌صورت چندوجهی طراحی کرده است که آن را قادر به انجام کارهای پیشرفته می‌کند.

هوش مصنوعی Gemini در سه سایز مختلف ارائه شده تا نیازهای مختلف را پوشش دهد. قوی‌ترین نسخه Gemini Ultra نام دارد که برای انجام کارهای پیچیده طراحی شده است. مدل بعدی Gemini Pro نام دارد که برای استفاده در طیف وسیعی از دستگاه‌ها طراحی شده است. نسخه Gemini Nano نیز کارآمدترین مدل برای انجام کارهای روی دستگاه است.

گوگل ادعا کرده که Gemini Ultra موفق شده ۳۰ بنچمارک از ۳۲ بنچمارک آکادمیک را با موفقیت طی کند و حتی توانسته GPT-4 را در همه دسته‌بندی‌های مبتنی بر درخواست‌های متنی شکست دهد.

به‌گفته گوگل، هوش مصنوعی Gemini 1.0 از امروز برای محصولات مختلفی عرضه می‌شود. یکی از آن‌ها چت‌بات بارد است که از نسخه Gemini Pro بهره خواهد برد. همچنین گوشی پیکسل ۸ پرو از نسخه Gemini Nano استفاده خواهد کرد.

البته نسخه Gemini Ultra قرار نیست به این ‌زودی عرضه شود، برای اینکه فعلا تحت بررسی‌های اعتماد و ایمنی قرار دارد. گوگل گفته که این نسخه را اوایل سال آینده به صورت آزمایشی برای برخی مشتریان و توسعه‌دهندگان ارائه خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید