ایلان ماسک خطاب به شرکت‌های بزرگ گفت: بروید به جهنم
ایلان ماسک خطاب به شرکت‌های بزرگ گفت: بروید به جهنم
ایلان ماسک خطاب به شرکت‌های بزرگ گفت: بروید به جهنم

ایلان ماسک خطاب به شرکت‌های بزرگ گفت: بروید به جهنم

افشین نوری
۹ آذر ۱۴۰۲ - 09:45
ایلان ماسک

ایلان ماسک اخیرا به خاطر حمایت از یک پست جنجالی در شبکه اجتماعی ایکس با واکنش شدید شرکت‌های بزرگ مواجه شد و این شرکت‌ها تبلیغات خود را در این پلتفرم متوقف کردند.

این موضوع یاعث شده تا ایکس ۷۵ میلیون دلار دیگر از درآمد تبلیغاتی خود را از دست بدهد. حالا ماسک خطاب به این شرکت‌ها گفته است: «بروید به جهنم».

ماسک این جمله را چندین بار در جربان کنفرانس DealBook تکرار کرد. ماسک گفت: «تبلیغ نکنید. اگر کسی می‌خواهد با تبلیغات از من باج‌گیری کند برود به جهنم. روشنه؟ امیدوارم که باشد.»

ماسک این صحبت‌ها را آشکارا خطاب به باب ایگر، مدیرعامل دیزنی، که در این کنفرانس حضور داشت بیان کرد و از تصمیم این شرکت برای توقف تبلیغات خود پس از توییت ماسک انتقاد کرد.

ماسک در این کنفرانس مجددا یهودی‌ستیز بودن خودش را انکار کرد و بابت توییتی که منجر به فرار تبلیغ‌کنندگان از ایکس شد ابراز تاسف کرد.

ماسک همچنین اخیرا با شکایت جدیدی مواجه شده است. در این شکایت ادعا شده که ماسک یک مرد کالیفرنیایی را بدنام کرده و در مورد او گفته است که یک مامور فدرال است که عملیات مخفیانه با یک سازمان نئونازی انجام می‌داده است.

اعضای این سازمان که به ناسیونالیست‌های شهر رز معروف هستند، در جریان یک رویداد در اورگان نقاب‌های خود را برداشتند. هنگامی که فیلم این رویداد در فضای مجازی منتشر شد، برخی کاربران ایکس به اشتباه یکی از آن‌ها را به عنوان بنجامین برودی، یک جوان ۲۲ ساله یهودی شناسایی کردند.

ماسک نیز به این ادعای نادرست دامن زد و همین موضوع منجر به ایجاد نفرت زیاد از برودی شد. در شکایت گفته شده که برودی و خانواده‌اش بعد از این اتفاق، به‌طور مداوم توسط افراد ناشناس مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.

دو هفته پس از اظهارنظر ماسک، مشخص شد که اعتبار برودی به شدت آسیب دیده است و افراد زیادی فکر می‌کنند که او یک نئونازی است. این اولین بار نیست که از ماسک به خاطر ادعای دروغین شکایت می‌شود. Vernon Unsworth غواص بریتانیایی نیز در سال ۲۰۱۸ از ماسک به خاطر اتهامی که به او زده بود شکایت کرد. البته ماسک در این شکایت پیروز شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید