ایلان ماسک می گوید مشترکین X به چت‌بات هوش مصنوعی Grok دسترسی خواهند داشت - تکفارس 
ایلان ماسک می گوید مشترکین X به چت‌بات هوش مصنوعی Grok دسترسی خواهند داشت - تکفارس 
ایلان ماسک می گوید مشترکین X به چت‌بات هوش مصنوعی Grok دسترسی خواهند داشت - تکفارس 

ایلان ماسک می گوید مشترکین X به چت‌بات هوش مصنوعی Grok دسترسی خواهند داشت

افشین نوری
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - 10:31
ایلان ماسک

استارتاپ هوش مصنوعی ایلان ماسک با نام xAI در حال توسعه نسخه اختصاصی خود از ChatGPT است.

این چت‌بات که Grok نام دارد به سوالات کاربران به صورت مکالمه پاسخ خواهد داد و ظاهرا بر پایه مدل های زبانی ChatGPT و سایر مدل‌های تولید متن مثل Llama 2 توسعه یافته است.

ماسک گفته است که Grok از دسترسی آنی به اطلاعات X استفاده خواهد کرد و مثل ChatGPT قابلیت مرور وب را خواهد داشتو حواهد توانست برای پیدا کردن اطلاعات در مورد موضوعات خاص در وب جستجو کند.

ماسک گفته است که Grok از پاسخ دادن به برخی سوالات خاص خودداری خواهد کرد، سوالاتی مثل «چگونه کوکائین درست کنم» و موارد مشابه.

ماسک گفت که xAI اولین چت‌بات هوش مصنوعی خود را ابتدا برای گروه منتخبی از کاربران در روز ۴ نوامبر عرضه خواهد کرد که جهت دسترسی بدون تبلیغات به X ماهانه ۱۶ دلار قیمت خواهد داشت و بعد از پایان نسخه بتا همه کاربران به Grok دسترسی پیدا خواهند داشت.

اخیرا Larry Ellison از بنیانگذاران شرکت اوراکل و یکی از دوستان نزدیک ماسک گفته بود که xAI قراردادی به منظور آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود در فضای ابری اوراکل امضا کرده است.

گفتنی است مایکروسافت نیز اخیراً ابزار بازبینی محتوای هوش مصنوعی Azure را منتشر کرده است. شرکت مدعی است که این ابزار می‌تواند یک محیط اجتماعی سالم و هماهنگ ایجاد کند. طبق گفته‌های شرکت، با استفاده از این ابزار می‌توان محتوای نامناسب مرتبط با نفرت، خشونت و تعصب موجود در متون و تصاویر را کاهش داد.

در واقع راه‌اندازی رسمی ابزار بررسی محتوای هوش مصنوعی با نام Azure در می امسال انجام شد. با این حال، این ابزار برای چندین ماه مورد آزمایش قرار گرفت. این شرکت پس از انجام آزمایش‌های دقیق، رسماً این ابزار را منتشر کرد. بدون توجه به آن‌که محتوای منفی در متن یا تصویر باشد، ابزار امنیت هوش مصنوعی Azure می‌تواند به کمک مجموعه‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی آموزش‌دیده، آن‌ها را شناسایی کند.

هدف ماسک از ایجاد xAI ارائه یک مدل هوش مصنوعی قدرتمند برای درک ماهیت واقعی جهان است. ماسک گفته است که می‌خواهد چیزی بسازد که از آن به عنوان «هوش مصنوعی جستجوگر حقیقت» یاد شود.

ماسک در سال ۲۰۱۸ از هیات مدیره OpenAI استعفا داد و اخیرا دسترسی شرکت این شرکت به داده‌های X را مسدود کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید