بازطراحی بزرگ واتساپ در آخرین نسخه بتا رویت شد - تکفارس 
بازطراحی بزرگ واتساپ در آخرین نسخه بتا رویت شد - تکفارس 
بازطراحی بزرگ واتساپ در آخرین نسخه بتا رویت شد - تکفارس 

بازطراحی بزرگ واتساپ در آخرین نسخه بتا رویت شد

افشین نوری
۵ مهر ۱۴۰۲ - 10:39
واتساپ قابلیت تبدیل پیام صوتی به متن

واتساپ بازطراحی بزرگی در نسخه ۲.۲۳.۲۰.۱۰ بتای خود ارائه کرده است که دارای قابلیت‌های بصری جدیدی از جمله نوارهای بالایی بی‌رنگ، دکمه اکشن شناور جدید و آیکون‌های تغییریافته است.

واتساپ همچنین به کاربران اجازه خواهد داد تا به پیام‌های کانال‌ها پاسخ دهند و بخش نظرات را برای پیام‌های یک به چند فعال کنند.

واتساپ در به‌روزرسانی جدید بتا، رابط کاربری آشنای خود را با یک رابط کاربری مدرن جایگزین کرده است، هرچند که به نظر نمی‌رسد پشتیبانی از تم داینامیک Material You در کار باشد. تاریخ رسمی عرضه این آپدیت هنوز مشخص نیست، اما ظاهرا تغییرات هم‌اکنون در حال اعمال شدن است.

واتساپ

WABetaInfo گزارش داده است که آخرین نسخه بتا واتساپ دارای رابط کاربری جدیدی است. در این به‌روزرسانی، نوار بالایی بی‌رنگ در صفحه اصلی و در چت‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین نوار پایینی در حالت تاریک، کمی روشن‌تر از بقیه رابط‌ کاربری است. علاوه بر این، حباب‌های چت برای کاربران تم تیره را ارائه می‌دهند و دکمه اکشن شناور هم بازطراحی شده است. ظاهرا دکمه منوی سه نقطه نیز حذف شده است.

گفتنی است اوایل این هفته WABetaInfo گزارش داده بود که واتساپ روی قابلیت جدیدی کار می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا به پیام‌های کانال‌ها پاسخ دهند.

در هر حال باید ببینیم رابط کاربری جدیدی واتساپ چه زمانی عرضه خواهد شد. واتساپ همچنین به‌تازگی یک قابلت جدید انتقال تاریخچه چت ارائه کرده است که پروسه دریافت چت‌ها و فایل‌ها در یک دستگاه جدید بدون استفاده از پشتیبان‌گیری ابری را آسان‌تر می‌کند. با این قابلیت جدید، کاربران واتساپ یک کد QR در دستگاه قدیمی خود دریافت خواهند کردکه حاوی تاریخچه پشتیبان‌گیری آن‌ها می‌شود و می‌تواند به صورت لوکال از طریق Wi-Fi Direct به دستگاه جدید منتقل شود.

قابلیت جدید انتقال تاریخچه چت برای کاربران نسخه بتا واتساپ قابل دسترس است و در حال حاضر فقط برای انتقال‌ از سیستم‌عامل‌های مشابه یعنی اندروید به اندروید و iOS به iOS کار می‌کند. این پروسه شامل مراجعه به مسیر WhatsApp Settings –> Chats –> Chat Transfer می‌شود.

واتساپ همچنین قصد دارد قابلیت ارسال پیام ویدیویی را نیز ارائه کند. این قابلیت به کاربران اجازه خواهد داد تا ویدیوهای کوتاه را به‌طور مستقیم در چت‌های خود ضبط و ارسال کنند و یک تجربه مکالمه تعاملی‌تر داشته باشند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید