شایعه: سامسونگ روی یک سنسور دوربین ۴۰۰ مگاپیکسلی کار می کند - تکفارس 
شایعه: سامسونگ روی یک سنسور دوربین ۴۰۰ مگاپیکسلی کار می کند - تکفارس 
شایعه: سامسونگ روی یک سنسور دوربین ۴۰۰ مگاپیکسلی کار می کند - تکفارس 

شایعه: سامسونگ روی یک سنسور دوربین ۴۰۰ مگاپیکسلی کار می کند

افشین نوری
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - 16:53
سامسونگ

سامسونگ چند ماه پیش یک سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در گوشی گلکسی S23 اولترا استفاده کرد و حالا به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۴ سه سنسور جدید که یکی از آن‌ها یک سنسور دوربین جدید ۴۴۰ مگاپیکسلی خواهد بود ارائه کند.

به گفته‌ی Revegnus، سامسونگ هم‌اکنون در حال کار روی سنسور ۵۰ مگاپیکسلی GN6 با سایز ۱.۶ میکرون و سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی HP7 با سایز ۰.۶ میکرون است، اما این شرکت همچنین در حال توسعه سنسور ۴۴۰ مگاپیکسلی HU1 نیز است که سایز آن هنوز تایید نشده است.

سنسورهایی که سامسونگ در حال توسعه آن‌هاست عبارتند از:

– ۲۰۰ مگاپیکسلی HP7 با سایز ۰.۶ میکرومتر
– ۵۰ مگاپیکسلی GN6 با سایز ۱.۶ میکرومتر
– ۴۴۰ مگاپیکسلی HU1 با سایز ؟؟

این سه سنسور ظاهرا در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ به تولید انبوه خواهند رسید، اما Revegnus گفته است که بعید است سامسونگ از این سنسورها در محصولات خودش استفاده کند.

سامسونگ

سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN6 شاید جایگزین سنسورهای دوربین ISOCELL GN1 و ISOCELL GN2 با سایز پیکسلی بزرگ ۱.۶ میکرومتر شود. این یک ارتقاء خوب نسبت به سایز پیکسلی ۱.۴ میکرومتری ISOCELL GN2 خواهد بود و اگر این خبر درست باشد، ISOCELL GN6 بزرگترین و اولین سنسور دوربین ۱ اینچی سامسونگ برای رقابت با سنسور IMX989 سونی خواهد بود و می‌تواند یک گزینه مناسب برای گوشی های هوشمند پرچمدار باشد با این حال، به گفته Revegnus بعید است که سنسور GN6 در گوشی‌های سامسونگ استفاده شود واحتمالا شرکت‌های چینی از آن استفاده خواهند کرد.

سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی HP7 نیز ابتدا قرار بود در گوشی گلکسی S25 اولترا بکار گرفته شود، اما به دلیل هزینه بالا کنسل شد. با این حال، Revegnus گفته است که یک سنسور ۳۲۰ مگاپیکسلی دیگر در حال توسعه است که احتمالا در گلکسی S26 اولترا استفاده خواهد شد. تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۹۲۰۰ هم‌اکنون از دوربین های ۳۲۰ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند و تراشه اسنپدراگون آینده نیز احتمالا از دوربین‌های ۳۲۰ مگاپیکسلی پشتیبانی خواهد کرد.

منبع: gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید