مشخصات و تصاویر هدست XR سامسونگ فاش شد - تکفارس 
مشخصات و تصاویر هدست XR سامسونگ فاش شد - تکفارس 
مشخصات و تصاویر هدست XR سامسونگ فاش شد - تکفارس 

مشخصات و تصاویر هدست XR سامسونگ فاش شد

افشین نوری
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - 12:40
هدست سامسونگ

سامسونگ در سال‌های گذشته فعلیت‌هایی در حوزه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی داشته است و دستگاه‌هایی مانند Samsung Gear VR را که زمانی یکی از بهترین هدست‌های واقعیت مجازی بازار بود عرضه کرده است. حالا سامسونگ می‌خواهد وارد دنیای واقعیت توسعه‌یافته (XR) شود و به‌طور رسمی اعلام کرده که روی یک هدست XR کار می‌کند. امروز تصاویر و مشخصات نمونه اولیه این هدست فاش شده است.

این تصاویر و مشخصات را یک وب‌سایت چینی به نام Vrtuoluo منتشر کرده است، اما این وب‌سایت بلافاصله گزارش خود را پاک کرده است. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید نمونه اولیه هدست XR سامسونگ مجهز به چهار دوربین ردیابی است که در اطراف آن قرار گرفته‌اند. این هدست همچنین از دوربین‌های دوگانه RGB برای رندر کردن رنگ‌ها و یک سنسور عمق‌سنج برای ردیابی محیط و دست‌ها بهره خواهد برد.

هدست سامسونگ

این هدست همچنین مجهز به میکرو نمایشگرهای OLED است و ظاهرا سامسونگ از لنزهای پنکیک برای کاهش ضخامت آن استفاده خواهد کرد. طبق برخی گزارش‌ها، هدست XR سامسونگ مجهز به تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ (به جای Qualcomm XR) خواهد بود. البته همانطور که می‌دانید اگزینوس ۲۲۰۰ به خاطر مصرف انرژی بالا در گوشی‌های هوشمند، با انتقادات زیادی روبرو بوده است، اما سامسونگ ممکن است تغییراتی در این تراشه برای استفاده در هدست خود ایجاد کند.

بر اساس گزارش امروز، هدست XR سامسونگ هیچ کنترلر ردیابی نخواهد داشت و مثل هدست ویژن پرو اپل از قابلیت ردیابی دست و چشم بهره خواهد برد. البته هدست سامسونگ احتمالا در محدوده قیمتی ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار عرضه خواهد شد که خیلی ارزان‌تر از هدست اپل خواهد بود.

فناوری XR یا همان واقعیت توسعه‌یافته انواع مختلفی از فناوری‌های مرتبط را شامل می‌شود. در مقابل، واقعیت افزوده (AR) اشیاء دیجیتال را فراتر از دنیای واقعی قرار می‌دهد. واقعیت مجازی (VR) نیز به محیط‌های دیجیتال کاملا مستقل اشاره دارد. واقعیت ترکیبی (MR) هم قصد یکپارچگی این دو فناوری را دارد.

ویژن پرو اپل یک هدست واقعیت ترکیبی است، در حالیکه متا کوئست ۳ با واقعیت مجازی سروکار دارد. واقعیت توسعه‌یافته یا XR در واقع ترکیبی از AR، VR و MR است.

برخی گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که تولید این هدست تا اواسط سال ۲۰۲۴ به تعویق افتاده است. ظاهرا سامسونگ می‌خواهد برای رقابت بهتر با هدست ویژن پرو اپل، مجددا این محصول را مورد بازبینی قرار دهد. در هر حال، باید ببینیم سامسونگ چه فکرهایی در سر دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید