نایب رئیس گوگل می‌گوید باید محتوای چت بات بارد صحت‌سنجی شود - تکفارس 
نایب رئیس گوگل می‌گوید باید محتوای چت بات بارد صحت‌سنجی شود - تکفارس 
نایب رئیس گوگل می‌گوید باید محتوای چت بات بارد صحت‌سنجی شود - تکفارس 

نایب رئیس گوگل می‌گوید باید محتوای چت بات بارد صحت‌سنجی شود

افشین نوری
۷ مرداد ۱۴۰۲ - 16:30
بارد

هوش مصنوعی مولد این‌روزها با اقبال زیادی مواجه شده است، اما Debbie Weinstein معاون گوگل در انگلیس در مصاحبه با بی‌بی‌سی به کاربران توصیه کرده است که برای صحت‌سنجی محتوای تولید شده توسط چت بات بارد از موتور جستجوی گوگل استفاده کنند.

Weinstein گفته است که بارد را باید بیشتر به عنوان یک کار تجربی تلقی کرد که برای حل مساله و تولید ایده‌های جدید مناسب است. در واقع گوگل قصد نداشت که کاربران از هوش مصنوعی بارد به عنوان منبعی برای کسب اطلاعات استفاده کنند. Weinstein از کاربران خواسته است تا با استفاده از دکمه‌های لایک و عدم لایک در پایین محتوای تولیدشده توسط بارد، بازخوردهای خود را برای بهبود این چت بات ارسال کنند.

او در ادامه گفته است که هوش مصنوعی‌ مولد علیرغم قابلیت‌های خوبی که دارد با مشکل بزرگی روبرو است و آن اینکه این فناوری ممکن است در تولید محتوا دچار توهم شود و اطلاعات نادرستی ارائه دهد. این فناوری اخیرا دو وکیل نیویورکی را به خاطر استفاده از ChatGPT در ارائه تحقیقات قانونی ساختگی با مشکل مواجه کرده است.

تفاوت اصلی بین بارد و موتور جستجوی گوگل در این است که استفاده از اولی به خاطر محاوره‌ای بودن راحت‌تر است. به هر حال، چه گوگل دوست داشته باشد یا نه، کاربران از بارد برای جستجوی موضوعات مختلف استفاده می‌کنند.

در حال حاضر این چت بات در اروپا (همه ۲۷ کشور) و برزیل در دسترس است. گوگل گفته که با متخصصان، سیاست‌گذاران و رگلاتورهای حریم خصوصی در مورد گسترش پلتفرم هوش مصنوعی خود همکاری داشته است.

گوگل همچنین قابلیت‌های جدیدی به این سرویس اضافه کرده است که به شما اجازه می‌دهند تا لحن و سبک پاسخ‌های بارد به سوالات را سفارشی‌سازی کنید. برای این منظور، یک منوی کشویی جدید اضافه شده است که شامل پنج گزینه ساده، طولانی، کوتاه، حرفه‌ای و معمولی می‌شود.

همچنین اگر روی آیکون صدا در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید، بارد می‌تواند پاسخ‌های خود را با صدای بلند به بیش از ۴۰ زبان بخواند. گوگل همچنین چهار قابلیت برای افزایش بهره وری این چت بات ارائه کرده است. قابلیت پین کردن چت‌ها نیز به شما اجازه خواهد داد تا یک مکالمه را به طور کامل ذخیره کنید.

شما همچنین می‌توانید برای پاسخ‌های بارد لینک‌هایی ایجاد کنید تا ایده‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید