گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد ۵ معرفی شد - تکفارس 
گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد ۵ معرفی شد - تکفارس 
گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد ۵ معرفی شد - تکفارس 

گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد ۵ معرفی شد

افشین نوری
۴ مرداد ۱۴۰۲ - 16:16
گلکسی زد فولد 5

سامسونگ از جدیدترین گوشی تاشو خود یعنی گلکسی زد فولد ۵ رونمایی کرد. این گوشی جانشین گلکسی زد فولد ۴ شده و ارتقاهای قابل توجهی ارائه کرده است.

یکی از مهم‌ترین ارتقاهای این گوشی، لولای فلکس جدید ان است که به گوشی اجازه می‌دهد تا به‌طور کامل بسته شود. ساختار ریلی دوگانه این لولا نه تنها بسیار روان است، بلکه در برابر ضربه‌ مقاومت بالایی دارد. همچنین بهبود حالت فلکس این لولا باعث شده تا گوشی در زوایای مختلفی تنظیم گردد و برای عکاسی بدون استفاده از دست و انجام کارهای مالتی تسکینگ بسیار عالی باشد.

گلکسی زد فولد ۵ نازک‌تر و سبک‌تر از مدل قبلی خود است که این موضوع کار با آن را راحت‌تر می‌کند. بدنه این گوشی استحکام بالایی دارد و از فریم آلومینیومی Armor و پوشش گوریلا گلس ویکتوس ۲ در نمایشگر خارجی و پنل پشتی بهره می‌برد. استاندارد IPX8 نیز آن را در برابر آب محافظت خواهد کرد.

گلکسی زد فولد 5

نمایشگر این گوشی بدون تغییر باقی مانده است و نمایشگر خارجی آن یک پنل ۶.۲ اینچی Dynamic AMOLED 2X با وضوح ۲۳۱۶×۹۰۴ پیکسل و نرخ نوسازی تطبیقی ۱۲۰ هرتز و نمایشگر داخلی آن یک پنل ۷.۶ اینچی Dynamic AMOLED 2X با وضوح ۲۱۷۶×۱۸۱۲ پیکسل و نرخ نوسازی تطبیقی ۱۲۰ هرتز است. البته روشنایی نمایش اصلی ۳۰ درصد بیشتر است و به ۱۷۵۰ نیت می‌رسد.

گلکسی زد فولد ۵ مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است که سریع‌ترین تراشه موبایلی بازار محسوب می‌شود. این گوشی همچنین از یک سیستم خنک‌کننده بازطراحی‌شده استفاده می‌کند که به خاطر داشتن مساحت بزرگتر اتلاف گرمای بهتری دارد.

در بخش دوربین، گلکسی زد فولد ۵ سیستم قبلی را حفظ کرده است و از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابر در پنل پشت خود بهره می‌برد و یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی در بالای صفحه نمایش و یک دوربین ۴ مگاپیکسلی در زیر نمایشگر داخلی خود دارد.

گلکسی زد فولد 5

انرژی این گوشی را یک باتری ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سیمی ۲۵ وات و شارژ بی‌سیم ۱۵ وات تامین می‌کند. از طرفی، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ آن مصرف انرژی بهنه‌تری دارد که باعث افزایش دوام باتری خواهد شد.

یکی دیگر از قابلیت‌های گلکسی زد فولد ۵ قلم جدید S Pen Fold Edition است که طراحی باریک‌تر و جمع‌وجورتری دارد و همراه با Slim S Pen Case امکان یادداشت‌برداری و کارهای خلاقانه را فراهم خواهد کرد.

پیش‌سفارش این گوشی از امروز آغاز شده و فروش آن از ۱۱ آگوست شروع خواهد شد. رنگ‌بندی آن شامل آبی، مشکی و کرمی می‌شود و سه پیکربندی ۱۲/۲۵۶ گیگابایت، ۱۲/۵۱۲ گیگابایت، و ۱۲/۱ ترابایت برای آن ارائه شده که به ترتیب ۱۹۰۰ یورو، ۲۰۲۰ یورو و ۲۲۶۰ یورو قیمت دارند.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید