۳ باری که هالیوود خطرات هوش مصنوعی را به ما نشان داد- تکفارس
۳ باری که هالیوود خطرات هوش مصنوعی را به ما نشان داد- تکفارس

ویدیو: ۳ باری که هالیوود خطرات هوش مصنوعی را به ما نشان داد

مهدی ملکی
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - 10:30
خطرات هوش مصنوعی را در این ویدیو ببینید

هالیوود بارها سعی داشته تا پیرامون تاثیرات زیان‌بار هوش مصنوعی به ما هشدار بدهد. همچنین جای هیچ شک‌وتردیدی وجود ندارد که هوش مصنوعی با سرعت سرسام‌آوری در حال پیشرفت بوده و توجهات زیادی را در دنیای فناوری به خود معطوف نموده است.

با نفوذ و ورود هرچه بیشتر هوش مصنوعی به زندگی‌مان، از جواب‌های خودکاری که توسط مرورگر بینگ (Bing) به سوالات‌مان دریافت می‌کنیم تا پیدا کردن دوستی شبه‌انسان، این‌که استفاده بی‌رویه از هوش مصنوعی در نهایت به سودمان تمام خواهد شد یا خیر موضوعی است که جای بحث بسیار دارد.

این در حالی است که هالیوود در طی دهه‌های اخیر با عرضه فیلم‌های متعدد، به ما راجع به تاثیرات مخرب و فاجعه‌بار هوش مصنوعی هشدار داده است. با مرور فیلم‌هایی که در گذشته به تماشای آن‌ها نشسته‌ایم، می‌توانیم نمونه‌های متعددی از آثاری را پیدا کنیم که در آن‌ها شخصیت قهرمان داستان، در پایان فیلم با سراسیمگی سعی در خاموش نمودن یک ربات هوشمند برای نجات انسان‌ها نموده است. آثاری که در ویدیو زیر نام‌شان ذکر شده، فیلم‌هایی هستند که سعی داشته‌اند تا پیرامون تاثیرات نامطلوب هوش مصنوعی به ما هشدار بدهند. با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید