دعوتنامه رویداد WWDC 2023 اپل برای تاریخ ۱۵ خرداد ارسال شد - تکفارس 
دعوتنامه رویداد WWDC 2023 اپل برای تاریخ ۱۵ خرداد ارسال شد - تکفارس 

دعوتنامه رویداد WWDC 2023 اپل برای تاریخ ۱۵ خرداد ارسال شد

افشین نوری
۳ خرداد ۱۴۰۲ - 09:00
اپل

گفته می‌شود اپل اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را در رویداد WWDC 2023 معرفی خواهد کرد و حالا وب‌سایت ۹to5Mac گزارش داده است که اپل دعوتنامه این رویداد را برای تاریخ ۱۵ خرداد برای برخی متخصصان حوزه واقعیت مجازی ارسال کرده است که به معنای آن است که این شرکت به احتمال زیاد هدست ۳۰۰۰ دلاری Reality Pro خود را در رویداد مذکور معرفی خواهد کرد.

همانطور که می‌دانید بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تفاوت‌هایی وجود دارد و در حالیکه واقیعت مجازی کاربران را به دنیایی خارج از دنیای واقعی می‌برد، واقعیت افزوده می‌تواند دنیای واقعی را با استفاده از داده‌های کامپیوتری بازتولید کند. حالا هدست واقعیت ترکیبی اپل قرار است این دنیاها را باهم ترکیب کند.

گفته می‌شد این هدست سخت‌افزارهای بسیار قدرتمندی خواهد داشت و از یک تاج دیجیتالی برای سوئیچ کردن بین واقعیت افزوده و واقعیت مجازی بهره خواهد برد. سایر قابلیت‌های این هدست شامل فناوری ردیابی چشم و تشخیص صدای فضایی خواهد بود.

اپل

این هدست سیستم عامل xrOS را اجرا خواهد کرد و از بسیاری از اپلیکیشن‌های آیپد پشتیبانی خواهد کرد. کارهای پردازشی این هدست را یک تراشه ۵ نانومتری M2 انجام خواهد داد و نمایشگر این دستگاه یک پنل ۴K micro-LED خواهد بود که وضوح بسیار بالایی خواهد داشت. در ضمن باتری این هدست با یکبار شارژ قادر به کار کردن تا دو ساعت خواهد بود. هدست واقعیت ترکیبی اپل همچنین مثل عینک‌های ایمنی، کاملا به چشم کاربر نزدیک خواهد بود تا مانع از دیده شدن محیط اطراف توسط کاربر شود. 

در حالیکه انتظار می‌رود هدست واقعیت ترکیبی اپل در رویداد WWDC معرفی شود، اما عرضه این دستگاه احتمالا اواخر سال جاری میلادی اتفاق خواهد افتاد. میگ چی کو تحلیلگر ارشد حوزه فناوری قبلا گفته بود که هدست اپل به تعداد ۸۰۰ هزار تا ۱.۲ میلیون دستگاه عرضه خواهد شد، اما حالا او پیش‌بینی کرده است که فقط ۵۰۰ هزار دستگاه از این هدست روانه بازار خواهد شد.

گفته می‌شود هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا تا پاییز امسال عرضه نخواهد شد و تولید انبوه آن به احتمال زیاد از ماه دسامبر شروع خواهد شد. بنابراین ما در رویداد WWDC فقط شاهد رونمایی از نسخه دمو این هدست خواهیم بود. حتی با وجود اینکه تولید انبوه این هدست چند ماه دیرتر آغاز خواهد شد، باز هم نگرانی‌هایی از سوی تامین‌کنندگان و حتی کارکنان خود اپل درباره تاخیر در عرضه آن وجود دارد.

اپل رویداد WWDC خود را قرار است در روز ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) برگزار کند و باید منتظر بمانیم و ببینیم این شرکت درنهایت هدست خود را با چه مشخصاتی معرفی میکند.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید