مقایسه شیائومی می بند 8 با می بند 7؛ کدامی را بخریم؟- تکفارس
مقایسه شیائومی می بند 8 با می بند 7؛ کدامی را بخریم؟- تکفارس

مقایسه شیائومی می بند ۸ با می بند ۷؛ کدامیک برای خرید مناسب است؟

افشین نوری
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 18:11
شیائومی می بند ۸

مهمترین ویژگی سری می بند (Mi Band) شیائومی یکپارچگی آن است. این شرکت توانسته هر سال یک دستبند هوشمند باریک و ارزان‌قیمت با قابلیت‌های سلامت و تناسب اندام خوب معرفی کند. این سری به طور پیوسته در حال پیشرفت است و امسال نیز این رویکرد ادامه داشته است. ما در اینجا سعی کرده‌ایم تا تفاوت بین شیائومی می بند ۸ و می بند ۷ را با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی

شیائومی می بند ۷ یک دستگاه سبک وزن، با طراحی نواری و نمایشگر ۱.۶۲ اینچی AMOLED با وضوح ۱۹۲ در ۴۹۰ پیکسل است. این دستگاه تناسب اندام همچنین دارای حالت همیشه‌روشن برای کاهش مصرف باتری و نمایش اطلاعات مهم است. ابعاد آن ۴۶.۵x 20.7×12.25 میلی‌متر است.

در مقابل، می بند ۸ از طراحی قرصی‌شکل بهره می‌برد و دارای ابعاد ۴۸x 22.5×10.99 میلی‌متر است که آن را کمی طویل‌تر و پهن‌تر می‌کند. هرچند اندازه نمایشگر آن تغییری نکرده است، اما روشنایی آن به ۶۰۰ نیت در مقایسه با ۵۰۰ نیت نمایشگر می بند ۷ می‌رسد. همچنین دستبند جدید دارای نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است.

می بند ۸ علاوه بر تغییرات نمایشگر دارای یک بند جدید نیز است. این دستبند برای اولین بار، به جای بند سیلیکونی یکپارچه مدل قبلی، از یک بند دو تکه که به دو طرف نمایشگر بسته شده‌اند بهره می‌برد. این بندها باعث شده تا ظاهر می بند ۸ بسیار زیبا به نظر برسد و از نظر زیبایی‌شناسی بسیار شبیه به دستبندهای گران‌‌قیمت‌تری مثل Fitbit Inspire 3 باشد.

هر چند می بند ۷ پرو نیز از بندهای دو تکه بهره می‌برد اما ما برای اولین بار است شاهد چنین بندهای زیبایی در یک دستبند مقرون‌به‌صرفه شیاسومی هستیم. در ضمن، شما می توانید می بند ۸ را به عنوان یک گردنبند نیز استفاده کنید. انعطاف‌پذیری این دستبند در نحوه پوشیدن آن باعث شدخ تا کاربران پارامترهای مهم دیگری فراتر از مچ دست را پایش کنند.

البته هر دو دستبند می بند ۸ و می بند ۷ شارژدهی خوبی دارند. می بند ۸ از یک باتری ۱۹۰ میلی‌آمپرساعتی که کمی بزرگتر از باتری ۱۸۰ میلی‌آمپرساعتی می بند ۷ است استفاده می‌کند. هرچند افزایش ظرفیت باتری بین این دو نسل در مقایسه با افزایش ۴۴ درصدی ظرفیت باتری دو نسل می بند ۶ و ۷ اندک است، اما از آنجائیکه می بند ۷ نمایشگر بزرگتری دارد کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

مقایسه شیائومی می بند 8 با می بند 7؛ کدامی را بخریم؟- تکفارس

دوام باتری می بند ۸ حدود ۱۶ روز برای استفاده‌های معمولی و ۶ روز در حالت همیشه‌روشن است. این در حالیست که می بند ۷ می‌تواند تا ۱۵ روز برای استفاده‌های معمولی و ۹ روز برای استفاده سنگین دوام بیاورد. ما در بررسی می بند ۷  توانستیم با فعال کردن تمام قابلیت‌های آن، به دوام باتری یک هفته دست یابیم.

قابلیت‌ها

در بخش قابلیت‌ها، تفاوت می بند ۸ و می بند ۷ چندان برجسته نیست و هر دوی آن‌ها از سنسورهای ضربان قلب و سنجش سطح اکسیژن خون (SpO2) بهره می برند. آن‌ها همچنین دارای قابلیت‌های پایش خواب و استرس، مانیتور سلامت زنان و پارامترهای اطلاعات فعالیت شخصی (PAI) هستند. البته این قابلیت‌ها تقریبا در هر گجت پوشیدنی وجود دارند، اما برای دستبندهای ارزان‌قیمتی مثل می بند ۸ و می بند ۷ واقعا عالی هستند. حتی اپل واچ SE 2 هم دارای قابلیت سنجش سطح اکسیژن خون نیست.

شیائومی می بند 8

در بخش فیتنس و تناسب اندام، هر دو دستبند شیائومی می‌توانند VO2 max و طیف وسیعی از حالت‌های تمرینی را مانیتور کنند. می بند ۸ با داشتن ۱۵۰ حالت ورزشی بهتر از می بند ۷ با ۱۳۰ حالت ورزشی است، اما ما فکر نمی‌کنیم که شما از همه آن‌ها استفاده کنید. سایر قابلیت‌های تناسب اندام آن‌ها شامل مانیتور کردن پارامترهای تمرینی پیشرفته مثل بار تمرینی، اثر تمرینی و وضعیت ریکاوری می‌شوند. این پارامترها در بهبود عملکرد تمرینی شما بسیار مفید خواهند بود.

می بند ۸ متاسفانه مثل می بند ۷ فاقد GPS داخلی است. اما هر دو مدل از GPS اتصالی پشتیبانی می‌کنند و شما برای استفاده از آن باید گوشی خود را همراه داشته باشید. البته می بند ۸ از یک حسگر حرکتی ۶ محور بهبودیافته بهره می‌برد که برای استفاده از آن، شیائومی قابلیت‌های فیتنس مبتنی بر حرکت را به اپلیکیشن Mi Fitness اضافه کرده است.

قیمت و رنگ‌بندی

  •  می بند ۷ (چین، بدون قابلیت NFC): برابر با ۲۴۹ یوان (۳۷ دلار)
  • می بند ۷ (چین، با قابلیت NFC): برابر با ۲۹۹ یوان (۴۴ دلار)
  •  می بند ۷ (جهانی): ۴۴.۱۸ دلار در آمازون
  •  می بند ۸ (چین، بدون قابلیت NFC): برابر با ۲۳۹ یوان (۳۴ دلار)
  •  می بند ۸ (چین، با قابلیت NFC): برابر با ۲۷۹ یوان (۴۰ دلار)

می بند ۷ در بهار ۲۰۲۲ معرفی شد و در ۲۱ می ۲۰۲۲ وارد بازارهای جهانی گردید. قیمت خرده‌فروشی آن ۱۰ دلار بالاتر از می بند ۶ با ۶۰ دلار بود. اما حالا می‌توانید آن را به قیمت کمتر از ۵۰ دلار بخرید. این قیمت ممکن است با عرضه می بند ۸ در همه کشورها باز هم کاهش یابد. می بند ۷ در رنگ‌های مختلفی مثل نارنجی، سبز، آبی، مشکی، صورتی، سبز نئون، نارنجی نئون، سبز خاکی و آبی خاکی قابل دسترس است.

شیائومی می بند 8

نسخه جهانی  می بند ۸ هنوز عرضه نشده است. اما نسخه‌ چینی آن قیمتی مشابه می بند ۷ دارد. می بند ۸ در دو رنگ طلایی روشن و مشکی روشن قابل دسترس است. البته هنور معلوم نیست که نسخه جهانی آن از اتصال NFC پشتیبانی خواهد کرد یا نه.

می بند ۸ در برابر می بند ۷: کدامیک را باید بخریم؟

شیائومی از سال ۲۰۱۴ به طور پیوسته دستبندهای هوشمند تناسب اندام خود را ارتقا بخشیده است. سال گذشته، می بند ۷ توانست به خاطر قابلیت‌های پیشرفته و حسگرهای دقیق جایزه Editors Choice را دریافت کند.

شیائومی می بند 8

امسال نیز می بند ۸ همان قابلیت‌ها را در کنار طراحی زیبا و چند قابلیت منحصربه‌فرد ارائه کرده است. هر دو مدل دارای مشخصات فوق‌العاده با قیمت عالی هستند. حالا سوال اینجاست که کدامیک از آن‌ها را باید بخریم؟

به نظر ما، اگر شما قبلا می بند ۷ نداشتید، می بند ۸ بهترین انتخاب خواهد بود. بندهای مدرن این دستبند، ظاهری بسیار زیبا به آن داده‌اند و انعطاف‌پذیری خوبی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اما اگر شما  قبلا می بند ۷ داشتید، تصمیم راحتی نخواهید داشت و شاید می بند ۸ به اندازه کافی برای خرید مناسب نباشد، مگر اینکه علاقمند به طراحی قرص‌شکل باشید. شاید یک ارتقای بهتر برای شما، می بند ۷ پرو با قیمت ۱۰۹.۹۹ دلار باشد. این دستبند تنها مدلی است که از GPS داخلی بهره می‌برد و همچنین مجهز به نمایشگری شبیه به ساعت‌های هوشمند و قابلیت‌های تناسب اندام عالی و دوام باتری مناسب است.

سوالات متداول

آیا می بند ۷ و می بند ۸ دارای GPS هستند؟

هر دو مدل فقط از GPS اتصالی پشتیبانی می‌کنند. GPS داخلی را فقط می بند ۷ پرو ارائه می‌کند.

آیا  می بند ۷ و می بند ۸ دارای قابلیت NFC هستند؟

نسخه‌ جهانی می بند ۷ فاقد NFC است. اما نسخه چینی می بند ۸ یک مدل NFC و یک مدل غیر NFC دارد، هنوز مشخص نیست که این دو مدل در بازارهای جهانی قابل دسترس خواهند بود یا نه.

آیا امکان استفاده از الکسا روی می بند ۷ و می بند ۸ وجود دارد؟

در می بند ۷ امکان استفاده از الکسا وجود ندارد. در مورد نسخه جهانی  می بند ۸ نیز هنوز مشخص نیست که از الکسا پشتیبانی خواهد کرد یا خیر.

آیا در می بند ۷ و ۸ امکان پاسخ به تماس‌ها وجود دارد؟

هیچکدام از آن‌ها قابلیت پاسخ به تماس‌ها را ندارند. اما هر دوی آن‌ها می‌توانند هشدارهای دریافت تماس را به شما بدهند.

منبع: Androidauthority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید