قابلیت ارتباط ماهواره ای اضطراری اپل در ۶ کشور دیگر ارائه شد - تکفارس 
قابلیت ارتباط ماهواره ای اضطراری اپل در ۶ کشور دیگر ارائه شد - تکفارس 
قابلیت ارتباط ماهواره ای اضطراری اپل در ۶ کشور دیگر ارائه شد - تکفارس 

قابلیت ارتباط ماهواره ای اضطراری اپل در ۶ کشور دیگر ارائه شد

افشین نوری
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - 09:29
اپل SOS

اپل قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را سال گذشته میلادی به‌همراه سری آیفون ۱۴ ارائه کرد اما این قابلیت تاکنون محدود به چند کشور بود. 

حالا اپل تصمیم گرفته است که قابلیت مذکور را برای کشورهای بیشتری ارایه کند تا افراد بیشتری بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. این قابلیت برای ۶ کشور نیز عرضه شده است که عبارتند از اتریش، بلژیک، ایتالیا، لوگزامبورگ، هلند‌و پرتقال. به این ترتیب، تعداد کشورهایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند به ۱۲ کشور رسید. ۶ کشور قبلی عبارت بودند از آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، انگلیس و ایرلند. 

لازم به ذکراست که قابلیت ارتباط ماهواره‌ای اپل فقط در محیط‌های بیرونی و آن هم در مواقعی که آسمان صاف و بدون ابر باشد کار می‌کند. در ضمن، عملکرد آن ممکن است تحت تاثیر موانعی مثل درخت و ساختمان‌های بلند قرار بگیرد. از طرف دیگر، ارسال و دریافت پیام‌های ماهواره‌ای می‌تواند کمی زمان‌بر باشد. 

از طرفی، این قابلیت در حال حاضر فقط محدود به ارسال پیام متنی می‌شود و طبق پتنتی که اپل به ثبت رسانده است احتمالا شاهد پشتیبانی آن از ویدیو، صوت و سایر دیتای مدیا خواهیم بود. اپل تاکنون سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری در این بخش کرده است و البته فقط کاربران آیفون ۱۴ می‌توانند از آن استفاده کنند. اما اگر اپل بتواند دامنه استفاده از این قابلیت را افزایش دهد، سرمایه‌گذاری این شرکت قابل توجیه خواهد بود. 

در این قابلیت از کاربران چندین سوال پرسیده می‌شود که شامل مکان کاربر، میزان شارژ گوشی و وضعیت سلامتی او می‌شوند و اگر پشتیبانی از فایل‌های صوتی و ویدیویی نیز به آن اضافه شود مسلما شاهد کاربرد گسترده آن در جنبه‌های دیگری نیز خواهیم بود که درنهایت منجر به بهبود پروسه کمک‌رسانی به کاربران خواهد شد. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید