سامسونگ تراشه های ۵ نانومتری برای خودروهای خودران می سازد - تکفارس 
سامسونگ تراشه های ۵ نانومتری برای خودروهای خودران می سازد - تکفارس 

سامسونگ تراشه های ۵ نانومتری برای خودروهای خودران می سازد

افشین نوری
۳ اسفند ۱۴۰۱ - 08:57
سامسونگ

سامسونگ اعلام کرد که به‌زودی وارد کسب و کار خودرو می‌شود و قصد دارد تراشه‌های هوش مصنوعی برای این صنعت بسازد. ظاهرا شرکت آمریکایی Ambarella و چند کمپانی دیگر مشتری سامسونگ خواهند بود. 

تراشه‌های مذکور قرار است در خودروهای خودران مورد استفاده قرار بگیرند و و بد نیست بدانید که شرکت Ambarella یکی از تامین‌کندگان خودروی Tier-1 است. این شرکت در زمینه نیمه‌ هادی‌ها فعال است و تاکنون چندین کمپانی در حوزه خودرو را خریداری کرده است که یکی از آن‌ها VisLab بود. 

سامسونگ می‌خواهد تراشه‌های ۵ نانومتری ARM Cortex A78AE بسازد که دارای هسته‌های R52 خواهند بود و Ambarella شرکت سامسونگ را به خاطر بهینه‌سازیی که در این تراشه‌ها ایجاد خواهد کرد به عنوان تامین کننده خود انتخاب کرده است.

ااخیرا یک گزارش جدید ادعا کرده است که تسلا شرکت TSMC را جایگزین سامسونگ برای ساخت تراشه‌های خودروهای الکتریکی خود کرده است. 

تراشه‌های مورد استفاده در خودروهای الکتریکی تسلا قرار است با فناوری های ۴ و ۵ نانومتری ساخته شوند و به نظر می رسد این شرکت به این نتیجه رسیده است که فناوری‌های TSMC بهتر از سامسونگ هستند. 

برخی کارشناسان معتقدند که تصمیم تسلا مبنی برای همکاری با TSMC باعث خواهد شد تا درآمدها سامسونگ در بخش تراشه کاهش چشمگیری بیابد. البته این شرکت کره‌ای یک قرارداد چندساله با تسلا برای ساخت دوربین خودروهای الکتریکی دارد. حالا باید ببینیم ادامه همکاری آن‌ها به چه صورت خواهد بود.

در هر حال، اکثر شرکت‌های فناوری به دنبال ورود به صنعت خودرو هستند و اخیرا نیز شیائومی اعلام کرده بود که سال آینده اولین خودروی الکتریکی خود را عرضه خواهد کرد. حالا باید ببینیم سامسونگ چه برنامه‌هایی برای این بخش دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید