کارمندان گوگل از بابت معرفی چت بات Bard راضی نیستند - تکفارس 
کارمندان گوگل از بابت معرفی چت بات Bard راضی نیستند - تکفارس 

کارمندان گوگل از بابت معرفی چت بات Bard راضی نیستند

افشین نوری
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - 10:01
چت بات بارد گوگل

گوگل به تازگی چت بات Bard را معرفی کرد و حالا به نظر می‌رسد که کارمندان گوگل از بابت این موضوع و عجله‌ای که در معرفی آن به وجود آمد چندان راضی نیستند و آن‌ها ساندار پیچای مدیرعامل گوگل را به خاطر این موضوع سرزنش می‌کنند. 

چت بات بارد گوگل شبیه به پلتفرم ChatGPT شرکت OpenAI است و می‌تواند به پرسش‌های کاربران پاسخ‌های متنی بدهد. این چت بات بر پایه هوش مصنوعی توسعه یافته است.  

حالا به نظر می‌رسد که کارکنان گوگل از بابت معرفی این چت بات در زمان فعلی راضی نیستند و انتظار داشتند که با کمی صبر و حوصله این کار انجام گیرد. آن‌ها همچنین نسبت به اخراج بخشی از کارکنان گوگل معترض هستند و می‌گویند که این اخراج‌های مخالف با قوانین کار موجود هستند. 

گوگل اخیرا د جریان انتشار گزارش مالی سه ماهه آخر ۲۰۲۲ خود خبر از برنامه‌های این شرکت برای تمرکز بیشتر روی هوش مصنوعی داد. ساندار پیچای مدیرعامل گوگ در این مراسم گفته بود که کاربران به‌زودی قادر به تعامل با پیشرفته‌ترین مدل‌های هوش مصنوعی خواهند بود و خواهند توانست بسیاری از کارهای خود را از این طریق انجام دهند.

گوگل ظاهرا قصد دارد Bard را با موتور جستجوی خود ادغام کند و البته دیروز مشخص شد که این چت بات هنوز مشکلات جدی دارد و  گاهش اوقات پاسخ‌های اشتباهی می‌دهد.  طبق اطلاعاتی که CNBC به آن‌ها دست یافته است کارکنان گوگل از اتفاقاتی که در چند هفته اخیر در این شرکت افتاده است چندان راضی نیستند. آن‌ها معتقد هستد که گوگل باید پلتفرم بارد را باید کمی دیرتر معرفی می‌کرد تا ضعف‌های این چت بات پوشش داده می‌شد. در حال حاضر این چت بات به برخی سوالات کاربران پاسخ‌های اشتباهی می‌دهد. این موضوع باعث آبروریزی گوگل شده است. 

از طرف دیگر، CNBC در گزارش خود گفته است که کارکنان گوگل نسبت به اخراج گسترده نیروها در این شرکت معترض هستند و می‌گویند که بحش از این نیروها سال‌هاست که در گوگل کار می‌کنند و نباید به یکباره شاهد اخراج آن‌ها باشیم.  کارکنان گوگل فکر می‌کنند که گوگل با مدیریت پیچای وضعیت آشفته‌ای در ماه‌های اخیر پیدا کرده است و این شرکت نه‌تنها درباره چت بات بارد عجله کرد بلکه در مورد اخرتج نیروهایش نیز کاملا شتابزده عمل کرده است. ان‌ها از سندار پیچای خواسته‌اند که نگاه طولانی مدت نسبت به اینده گوگل داشته باشد و از تصمیم‌های شتاب‌زده خودداری کند. 

البته پلتفرم Bard رشد بسیار خوبی از نظر تعداد کاربران داشته است و انتظار می‌رود که در هفته‌های آینده افراد زیادی از آن استفاده کنند. با این حال، به نظر می‌رسد که این پلتفرم هنوز ضعف‌هایی دارد و آنطور که باید و شاید نتوانسته رضایت کاربران را جلب کند. این چت بات چند روز پیش در پاسخ به یک سوال آسان جواب اشتباه داد و این موضوع باعث شد تا ارزش سهام گوگل حدود ۹ درصد افت کند. 

منبع: AndroidAthority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید