بلومبرگ: اپل در سال ۲۰۲۴ از نمایشگر MicroLED در آیفون و اپل واچ استفاده خواهد کرد - تکفارس 
بلومبرگ: اپل در سال ۲۰۲۴ از نمایشگر MicroLED در آیفون و اپل واچ استفاده خواهد کرد - تکفارس 

بلومبرگ: اپل در سال ۲۰۲۴ از نمایشگر MicroLED در آیفون و اپل واچ استفاده خواهد کرد

افشین نوری
۲۱ دی ۱۴۰۱ - 19:58
اپل واچ گمشده در اقیانوس

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که اپل در آیفون‌ها و ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۴ خود از پنل‌های MicroLED استفاده خواهد کرد. 

همانطور که می‌دانید اپل در حال حاضر از پنل‌های OLED در آیفون‌ها و ساعت‌های هوشمند خود استفاده می‌کند اما این نمایشگرها محدودیت‌هایی دارند و به همین خاطر اپل می‌خواهد که از نمایشگرهای پیشرفته‌تری به جای آن استفاده کند. 

یک کارشناس سرشناس بلومبرگ به نام راس یانگ ادعا کرده است که اپل در ساعت‌های هوشمند ۲۰۲۴ خود از پنل‌های MicroLED با تراکم‌پیکسلی بسیار بالا استفاده خواهد کرد تا وضوح و روشنایی بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد. 

مزیت نمایشگرهای MicroLED نسبت به پنل‌های OLED دراین است که کنترل بیشتری روی محتوای نمایش داده شده دارند و  این ویژگی منجر به عملکرد بهتر آن‌ها در ارائه تصاویر روشن و شارپ خواهد شد. 

البته قبلا چند تحلیلگر دیگر از جمله جف پو نیز گفته بودند که اپل در سال ۲۰۲۴ از نمایشگر MicroLED در ساعت‌ هوشمند اپل واچ اولترا استفاده خواهد کرد. لازم به ذکر است که اپل از سال ۲۰۱۴ در حال توسعه پنل‌های MicroLED است و انتظار می‌رفت که این شرکت خیلی زودتر از این‌ها بتواند از این پنل‌های در ساعت‌های خود استفاد کند‌. حتی پیش‌بینی می‌شد که از این فناوری در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ در گوشی‌های آیفون خود استفاده کند. 

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که اپل چه فکرهایی در سر دارد و ساعت‌های هوشمند آینده خود را مجهز به نوع نمایشگرهایی خواهد کرد.

منبع: Applinsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید