تایوان: احداث کارخانه TSMC در آمریکا به منزله حمله به سامسونگ و اینتل است - تکفارس 
تایوان: احداث کارخانه TSMC در آمریکا به منزله حمله به سامسونگ و اینتل است - تکفارس 

تایوان: احداث کارخانه TSMC در آمریکا به منزله حمله به سامسونگ و اینتل است

افشین نوری
۷ دی ۱۴۰۱ - 07:12
شرکت صنایع نیمه رسانا تایوان

شرکت TSMC خود را برای ساخت یک کارخانه بزرگ تراشه‌سازی در ایالت آریزونا آمریکا آماده می‌کند و‌ مراسم مربوط به شروع این پروژه هفته گذشته با حضور مقامات رده‌بالای آمریکا و رییس این شرکت‌برگزار شد. 

با این حال، این اقدام TSMC با نگرانی‌های از سوی نمایندگان مجلس تایوان روبه‌رو شده و آن‌ها معتقدند که احداث کارخانه در آمریکا به معنای انتقال فناوری به این‌ کشور خواهد بود. در همین رابطه، Tsai Ing-wen رئیس‌جمهور تایوان صحبت‌هایی را در حضور نمایندگان این کشور ایراد کرده و گفته است که‌ او موافق شایعاتی که درباره انتقال فناوری به آمریکا وجود دارد نیست چراکه اصلا قرار نیست در کارخانه آریزونا آمریکا تراشه‌های نسل جدیدی تولید شوند بلکه تراشه‌های نسل قدیمی TSMC در این کارخانه ساخته خواهند شد و از این بابت هیچ‌ نگرانی وجود ندارد. 

به نظر رئیس جمهور تایوان احداث کارخانه TSMC در آمریکا نه‌تنها باعث از بین نرفتن موقعیت تایوان در منطقه چین نخواهد شد بلکه این موضوع باعث توسعه سرمایه‌گذاری این شرکت در نقاط مختلف دنیا  و در نتیجه پیشرفت تایوان خواهد شد. اما این به معنای آن نیست که TSMC فناوری‌های پیشرفته خود را در اختیار کشور دیگری قرار دهد. 

بنابراین TSMC سعی خواهد کرد تا همچنان فناوری‌های جدید خودش را در داخل کشور تایوان تولید کند تا برتری خود را حفظ کند و احداث کارخانه در نقاط مختلف دنیا نیز بخشی از استراتژی این شرکت برای توسعه هرچه بیشتر فناوری‌های قدیم خود خواهد بود. ضمت اینکه در همه این کارخانه‌ها خود TSMC بر همه کارها نظارت خواهد کرد. 

از طرف دیگر، TSMC رقبایی مثل اینتل و سامسونگ دارد و این شرکت برای جلوگیری از نفوذ آن‌ها در سایر کشورها لازم بود که قدم‌های موثرتری بردارد و احداث کارخانه در آمریکا در واقع به منزله حمله TSMC رقبایش است. حالا باید منظر بمانیم و ببینیم که رقابت این شرکت‌ها چگونه پیش خواهد رفت.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید