سامسونگ ظرفیت تولید تراشه در بزرگترین کارخانه اش را افزایش می دهد - تکفارس 
سامسونگ ظرفیت تولید تراشه در بزرگترین کارخانه اش را افزایش می دهد - تکفارس 

سامسونگ ظرفیت تولید تراشه در بزرگترین کارخانه اش را افزایش می دهد

افشین نوری
۵ دی ۱۴۰۱ - 19:54
سامسونگ ظرفیت تولید تراشه در بزرگترین کارخانه اش را افزایش می دهد - تکفارس 

سامسونگ قصد دارد میزان تولیدات تراشه خود را افزایش دهد تا از سایر شرکت‌ها عقب نماند.  این شرکت می‌خواهد سال آینده ظرفیت تولید کارخانه P3 خود در استان Pyeongtaek کره جنوبی را چند برابر کند و این موضوع می‌تواند خبر بدی برای TSMC رقیب این شرکت باشد.

در حالیکه بحران اقتصاد جهانی، بسیاری از شرکت‌ها را با مشکلات جدی مواجه کرده است و میزان سرمایه‌گذاری آن‌ها در طرح‌های جدید کاهش یافته است، سامسونگ می‌خواهد کاملا در جهت عکس عمل ‌کند و تولیدات خود را افزایش دهد. 

‌طبق گزارشی که امروز منتشر شده است، سامسونگ قصد دارد در کارخانه P3 خود ظرفیت جدیدی برای تولید وافرهای ۱۲ اینچی جهت استفاده در حافظه‌های DRAM و همچنین ظرفیت جدیدی برای تولید تراشه‌های ۴ نانومتری ایجاد کند. کارخانه P3 بزرگترین کارخانه سامسونگ در بخش تولید تراشه است و قرار است از سال آینده حداقل ۱۰ دستگاه جدید EUV به آن اضافه شود.

به‌عقیده کارشناسان، سرمایه‌گذاری سامسونگ در این بخش منجر به افزایش سهم بازار این شرکت خواهد شد و در حالیکه سایر شرکت‌ها در حال کاهش سرمایه‌گذاری خود در طرح‌های جدید هستند این موضوع می‌تواند به نفع سامسونگ تمام شود.

بد نیست بدانید که شرکت میکرون یکی از رقبای سامسونگ گفته است‌ که میزان سرمایه‌گذاری خود در سال ۲۰۲۳ را از ۱۲ میلیارد در سال ۲۰۲۳ به ۷ میلیارد دلار کاهش خواهد داد. شرکت TSMC نیز احتمالا ۱۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌های خود را در سال آینده کاهش خواهد داد.  

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید