FBI از کاربران خواست حتماً روی سیستم های خود Ad Blocker نصب کنند - تکفارس 
FBI از کاربران خواست حتماً روی سیستم های خود Ad Blocker نصب کنند - تکفارس 

FBI از کاربران خواست حتماً روی سیستم های خود Ad Blocker نصب کنند

افشین نوری
۲ دی ۱۴۰۱ - 11:55
FBI از کاربران خواست حتماً روی سیستم های خود Ad Blocker نصب کنند - تکفارس 

این روزها موضوع مسدود کردن تبلیغات در مرورگرها یک از موضوعات داغ دنیای وب است و خیلی از شرکت‌های تبلیغاتی از مسدود شدن تبلیغاتشان شاکی هستند و می‌گویند که این‌ کار منجر به کاهش درآمدهایشان شده است. اما آنچه مسلم است این است که نمایش تبلیغات در صفحات وب، ریسک‌های خاص خودش را دارد و هکرها ممکن است از این موضوع سواستفاده کنند.

در همین رابطه، پلیس اف بی آی آمریکا با انتشار گزارش از کاربران خواسته است تا نسبت به تهدیدات تبلیغات جعلی در وب‌سایت‌ها هوشیار باشند تا از این بابت لطمه نبینند. این سازمان توصیه کرده است که کاربران حتما از مسدودکننده‌‌های تبلیغات یا همان Ad blocker استفاده کنند تا مانع از حجم‌ عظیم تبلیغات در جاهای مختلف وب شوند.  

حتما برای شما هم پیش آمده است‌ که موقع جستجوی یک‌ شرکت در موتور جستجوی گوگل یک عبارت Ad در کنار چند نتیجه اول جستجو مشاهده می‌کنید. این‌ها همان تبلیغاتی هستند که توسط شرکت‌ها خریداری می‌شوند. اف بی آی در گزارش خود گفته اس که برخی هکرها اقدام خرید تبلیغات می‌منند اما خودشان را به جای شرکت‌های واقعی جا می‌زنند تا از این طریق بتوانند کاربران را فریب دهند و آن‌ها را به سمت خودشان جذب کنند. 

طبق گزازش اف بی آی، هکرهایی هم هستند که دست به بهینه‌سازی‌هایی در نتایج جستجوی گوگل می‌زنند تا مطمئن شوند وب‌سایت جعلی آن‌ها بالاتر از سایر سایت‌ها نمایش داده خواهد شد. در این‌گونه موارد، هکرها با جا زدن خودشان به جای سرویس‌های مالی معتبر تلاش می‌کنند تا اطلاعات شخصی و مالی کاربران را سرقت کنند و یا اینکه آن‌ها را به سمت نصب بدافزارها ترغیب کنند. 

اف بی آی توصیه کرده است که کاربران حتما برنامه‌ها و نرم‌افزارهای موردنیاز خود را از سایت‌های معتبر دانلود کنند‌. این سازمان همچنین گفته است که کاربران حتما آدرس URL تبلیغات را چک کنند تا مطمئن شوند به وب‌سایت واقعی شرکت تبلیغ‌کننده وارد شده‌اند. اگر آدرس  URL واقعی شرکت‌ها را نمی‌دانید حتما آن را از طریق ویکیپدیا پیدا کنید تا دچار اشتباه نشوید.

اف بی آی گفته است که ‌کسب‌وکارها و شرکت‌ها می‌توانند به کاربران و مشتریان خود در جلوگیری از افتادن‌شان در دام تبلیغات جعلی کمک کنند‌ و برای مثال سرویس‌های محافظ دامین می‌توانند به شرکت‌ها درباره سواستفاده از آدرس وب‌سایت‌های آن‌ها اطلاع‌رسانی کند. 

در حال حاضر Ad Blocker های زیادی برای استفاده وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا علاوه بر مشاهده تبلیغات کمتر از خطر هکرها نیز در امان بمانید.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید