گزارش: وفاداری مشتریان تسلا نسبت به خودروهای این شرکت کاهش قابل توجهی داشته است - تکفارس 
گزارش: وفاداری مشتریان تسلا نسبت به خودروهای این شرکت کاهش قابل توجهی داشته است - تکفارس 

گزارش: وفاداری مشتریان تسلا نسبت به خودروهای این شرکت کاهش قابل توجهی داشته است

افشین نوری
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - 08:11
گزارش: وفاداری مشتریان تسلا نسبت به خودروهای این شرکت کاهش قابل توجهی داشته است - تکفارس 

تسلا یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های خودروسازی در سال‌های اخیر بوده است، اما حالا به نظر می‌رسد که وفادارای مشتریان به این برند در حال کاهش است. 

طبق گزارش جدید S&P Global Mobility، از بین دارندگان خودروهای الکتریکی تسلا فقط درصد کمی از آن‌ها نسبت به خودروهای این شرکت اظهار رضایتمندی کرده‌اند و گفته‌اند که در خریدهای بعدی خود مجددا از محصولات این شرکت خریداری نخواهند کرد. براساس این گزارش، در سه ماهه سوم امسال حدود ۶۵ درصد سفارش‌‌های خودروی الکتریکی در آمریکا متعلق به شرکت تسلا بوده است که ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. 

به نظر می رسد ورود بازیگران جدید به صنعت خودروهای الکتریکی باعث شده تا محبوبیت خوذروهای تسلا کاهش یابد بطوریکه S&P پیش‌بینی کرده است سهم بازار تسلا در سال ۲۰۲۵ به زیر ۲۰ درصد کاهش یابد. سال ۲۰۲۵ سالی است که اکثر شرکت‌های خودروساز از آن به‌عنوان سال ورود به عصر خودروهای الکتریکی یاد کرده‌اند.

لازم به ذکر است که در یک گزارش دیگری که توسط HundredX منتشر شده ادعا شده است که درصد افرادی که هم‌اکنون یکی از خودروهای تسلا را دارند و قصد دارند در آینده نیز مجددا از این شرکت خریداری کنند از ۷۰ درصد به ۶۰ درصد کاهش یافته است، در حالیکه متوسط بازار ۶۵ درصد است. این نشان می‌دهد که وفاداری مشتریان تسلا به‌شدت کاهش یافته است. 

تسلا قرار است اولین خودروی خودران خود را که سایبرتراک نام دارد در سال‌های آینده عرضه کند و گفته می‌شود ارزش مالی پیش‌سفارش این خودرو توسط مشتریان چیزی حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است که رقم قابل‌توجهی است. البته خودروهای اقتصادی تسلا نیز فروش خوبی دارند و مخصوصا مدل Y از اقبال بیشتری در بین مردم مواجه است. با این خال، میزان فروش این خودرو نیز در ماه‌های اخیر کاهش یافته است و حتی تسلا مجبور شده قیمت آن را کمی کاهش دهد تا مشتریان خود را از دست ندهد‌ 

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم وضعیت تسلا در سال های آینده چگونه خواهد بود.

منبع: Notebookchek

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید