احداث بزرگترین مزرعه بادی شناور دنیا در نروژ - تکفارس 
احداث بزرگترین مزرعه بادی شناور دنیا در نروژ - تکفارس 

احداث بزرگترین مزرعه بادی شناور دنیا در نروژ

افشین نوری
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - 17:53
احداث بزرگترین مزرعه بادی شناور دنیا در نروژ - تکفارس 

نروژ بزرگترین مزرعه توربین‌های بادی شناور دنیا را ساخته است. نام این مزرعه Hywind Tampen است که شامل تعداد بسیار زیادی توربین ۸.۶ مگاواتی در طولی به ۱۴۰ کیلومتر می‌شود. 

این توربین‌ها در عمق ۲۶۰ تا ۳۰۰ متری آب نصب شده‌اند و قرار است از سال ۲۰۲۳ شروع به تولید برق کنند. این پروژه با بودجه‌ای بالغ بر ۴۸۸ میلیون دلار ساخته شده است و به تامین انرژی نروژ کمک‌ شایانی خواهد کرد. انتظار می‌رود این مزرعه حدود ۳۵ درصد از انرژی موردنیاز این کشور را تامین کند. ‌

کارشناسان گفته‌اند که مزرعه بادی Hywind Tampen نیاز نروژ به گاز طبیعی را برای تولید جریان برق رفع خواهد کرد. ابن پروژه در نهایت منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به میزان ۲۰۰ هزار تن در سال خواهد شد که این میزان گاز گلخانه‌ای معادل انتشار گاز آلاینده توسط ۱۰۰ هزار خودرو است. 

نروژ یکی از کشورهای پیشتاز در زمینه انرژی‌ها نو است و در زمینه خودروهای الکتریکی نیز سرآمد است و رتبه اول دنیا را در این بخش دارد. شرکت‌های خودروساز برقی زیادی مثل Xiaopeng, NIO, Lantu, BYD, و تسلا در این کشور محصولات خود را می‌فروشند. 

نروژ قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ حدود ۳۰ گیگاوات برق از طریق مزارع بادی خود به دست بیاورد و نکته حالب اینکه این‌ کشور بزرگترین تولید نفت و گاز در اروپا نیز است ولی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ تبدیل به کشور پاک از نظر انتشار گازهای مضر به حال محیط زیست شود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید