اپل در مزرعه خورشیدی خود از باتری های تسلا استفاده خواهد کرد - تکفارس 
اپل در مزرعه خورشیدی خود از باتری های تسلا استفاده خواهد کرد - تکفارس 

اپل در مزرعه خورشیدی خود از باتری های تسلا استفاده خواهد کرد

حامد شهرزاد
۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - 16:43
solar apple

اپل روز چهارشنبه اعلام کرد که در حال ساخت یک پروژه بزرگ ذخیره‌سازی باتری در یک مزرعه خورشیدی در شمال کالیفرنیا است که در سال ۲۰۱۵ پروژه ساخت آن را شروع کرد.

این اقدام جدید که به تازگی اعلام شده است، نشان می‌دهد که اپل از باتری‌های تسلا استفاده خواهد کدرد که حداکثر ۲۴۰ مگاوات ساعت انرژی را در خود ذخیره خواهد کرد. طبق اسناد ارائه شده در سال گذشته، این پروژه توسط هیئت نظارت بر شهرستان مونتری در سال ۲۰۲۰ تأیید شد. این دستگاه از ۸۵ مگا پک باتری یون لیتیوم تسلا تشکیل شده است و برای کمک به تأسیس دفتر مرکزی شرکت اپل در کوپرتینو مورد استفاده قرار خواهد گرفت. رئیس برنامه‌ریزی شهرستان مونتری تأیید کرد که اپل از باتری‌های تسلا – که در نامه الکترونیکی به د ورج منتشر شد – استفاده خواهد کرد. اپل از اظهار نظر در این باره خودداری کرد. تسلا نیز به درخواستی برای اظهار نظر پاسخ نداد.

باتری‌های مگا پک تسلا قابلیت ذخیره‌سازی انرژی بسیار زیادی دارند

البته اپل در وب‌سایت رسمی خود نوشته است که بیش از ۱۱۰ نفر از کارخانجات تولیدی خود در سراسر جهان به تولید ۱۰۰ درصد انرژی تجدیدپذیر برای تولید محصولات خود می‌پردازند که تقریباً معادل ۸ گیگاوات انرژی پاک برنامه‌ریزی شده است و قرار است این مقدار بیشتر نیز شود. پس از اتمام پروژه اولیه، این شرکت تعهدات خود را به کاهش بیش از ۱۵ میلیون تن گاز کربن دی اکسید سالانه گسترش می‌دهد که معادل بیش از ۳. ۴ میلیون اتومبیل در حال حرکت در یک سال کامل است. علاوه بر این، اپل به طور مستقیم در پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری می‌کند تا بخشی از اهداف والای خود را تحت پوشش قرار دهد که توسعه این پروژه بزرگ ذخیره انرژی در کالیفرنیا به منظور آزمایش دستاورد‌های جدید برای زیرساخت‌های تجدیدپذیر، بخشی از اهداف مهم شرکت اپل است.

تسلا برای اولین بار سیستم باتری مگا پک را در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد. این پروژه از کانفیگ ذخیره‌سازی ۶۰ مگاواتی اپل استفاده خواهد کرد. البته این مگا پک‌ها بزرگترین ظرفیت باتری تسلا نیست. این شرکت پروژه‌های بزرگتری برای ذخیره باتری در استرالیا و جنوب هیوستون تگزاس با اندازه حدود ۱۰۰ مگاوات ساخته است. با این وجود، اپل در بیانیه مطبوعاتی از آن به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های باتری در کشور نام برد و گفت که سیستم باتری می‌تواند بیش از ۷۰۰۰ خانه را برای یک روز کامل تأمین کند. باتری‌های تسلا امکان ذخیره انرژی تولید شده توسط سیستم خورشیدی ۱۳۰ مگاواتی خود را در مزرعه برای اپل فراهم می‌کند که کالیفرنیا فلت نامیده می‌شود.

پروژه اپل سال گذشته بدون اعلام رسمی تصویب شد

اپل

لیزا جکسون، جانشین سنخگوی شرکت اپل، روز چهارشنبه به رویترز گفت:

چالش ما در مورد استفاده از انرژی پاک – خورشیدی و بادی – این است که واقعاً پاک و متناوب باشد. اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم و بتوانیم نشان دهیم که استفاده از انرژی پاک برای ما مفید است، باید نگرانی‌های مربوط به وقفه در تولید این نوع انرژی را برطرف کرد و این مزرعه خورشیدی از نظر تثبیت تأمین انرژی به شبکه کلی ما کمک می‌کند. این چیزی است که می‌تواند توسط سایر شرکت‌ها تقلید و یا ساخته شود.

ما قاطعانه متعهد هستیم که به تأمین‌کنندگان خود کمک کنیم تا سال ۲۰۳۰ از کربن استفاده نکنند و از اینکه شرکت‌هایی که به ما پیوسته اند از صنایع و تکنولوژی کشور‌های مختلف جهان از جمله آلمان، چین، ایالات متحده، هند و فرانسه استفاده می‌کنند، استقبال می‌کنیم. در طول یک سال، اپل به همکاری با شبکه جهانی متشکل از افراد، شرکت‌ها و مدافعان خود برای کمک به اقدامات زیست محیطی و همه کار‌هایی که برای زندگی مردم مفید است، ادامه خواهد داد و در کنار جوامعی که بیشتر تحت تأثیر تغییرات به خاطر شرایط آب و هوایی هستند عمل می‌کند

در ژوئیه گذشته، این شرکت از برنامه خود برای خنثی‌سازی کربن در کل تجارت و زنجیره تأمین تولید و چرخه عمر محصولات خود تا سال ۲۰۳۰ رونمایی کرد. از زمان اعلام این خبر، اپل تعداد تأمین‌کنندگان خود را که از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کنند یا متهد شده اند که به زودی از آن استفاده خواهند کرد، به میزان قابل توجهی افزایش داده است. اپل امروزه به خاطر فعالیت‌های زیست محیطی جهانی خود که برای خنثی‌سازی استفاده از کربن است، مشهور است و این تعهد جدید به آن معنی است که تا سال ۲۰۳۰، هر دستگاه تولید و فروخته شده توسط اپل دارای تأثیر منفی صفر درصد خالص بر آب و هوا خواهد بود. این شرکت اخیراً جزئیات جدیدی را در مورد هزینه ۴. ۷ میلیارد دلاری خود در اوراق قرضه مربوط به انرژی پاک یا اصطلاحاً سبز برای حمایت از پروژه‌های زیست محیطی در سراسر جهان به اشتراک گذاشته است

اپل در حال توسعه فناوری جدید باتری برای استفاده در اتومبیل الکتریکی خود است

در حالی که اپل در بسیاری از محصولات خود از باتری‌های لیتیوم یون استفاده می‌کند، اما مشخص نیست که این شرکت در پروژه‌های بزرگ خود با چند باتری کار می‌کند. گفته می‌شود این شرکت در حال تولید یک باتری فسفات آهن لیتیوم برای پروژه اتومبیل الکتریکی خود است.

اپل و تسلا سابقه همکاری چندانی ندارند، اگرچه هر دو شرکت به تلاش برای استفاده از انرژی پاک مشهور هستند. با این وجود، خبر جالب این است که ایلان ماسک که مدیر عامل تسلا است، در ماه دسامبر نیز گفت که او تلاش کرده است تا خبر خرید شرکتش در سال ۲۰۱۸ توسط اپل را اعلام کند، اما تیم کوک مدیرعامل اپل از شرکت در جلسه خودداری کرد.

تسلا بیشتر به خاطر اتومبیل‌های الکتریکی خود شهرت دارد، اما سال‌ها تلاش کرد تا یک تجارت ذخیره انرژی ایجاد کند تا از محصولات خورشیدی که هنگام خرید سولار سیتی خریداری کرده است تعریف کند و آن‌ها را برای استفاده تبلیغ کند. این شرکت علاوه بر تولید باتری خانگی خود، طی سال‌های گذشته به طور فزاینده‌ای درگیر پروژه‌های ذخیره‌سازی انرژی بزرگ مانند شرکت اپل بوده است.

در حالی که استفاده از انرژی پاک برای شرکت تسلا هنوز در مقایسه با میلیارد‌ها دلار درآمد حاصل از تجارت اتومبیل‌های این شرکت به طور متوسط ​​نیست، محصولات بخش ذخیره انرژی حداقل یک بزرگ دیگر را جذب کرده است. در سال ۲۰۱۹، فولکس واگن اعلام کرد که در برخی از‌ایستگاه‌های شارژ الکتریفای آمریکا خود از باتری‌های تسلا استفاده می‌کند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید