شکایت کاربران آیفون از اپل به خاطر دروغ گقتن درباره حفظ حریم خصوصی آن‌ها - تکفارس 
شکایت کاربران آیفون از اپل به خاطر دروغ گقتن درباره حفظ حریم خصوصی آن‌ها - تکفارس 

شکایت کاربران آیفون از اپل به خاطر دروغ گقتن درباره حفظ حریم خصوصی آن‌ها

افشین نوری
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - 08:27
شکایت کاربران آیفون از اپل به خاطر دروغ گقتن درباره حفظ حریم خصوصی آن‌ها - تکفارس 

در یک شکایت جدید علیه اپل، جمعی از کاربران آیفون ادعا کرده‌اند که این شرکت اقدام به جمع‌آوری اطلاهات آن‌ها از طریق تنظیمات حریم خصوصی کرده است. 

اخیرا گزارشی منتشر شده بود که نشان می‌داد که اپل حتی در صورتی که شما  قابلیت Analytics آیفون را غیرفعال کنید می‌تواند اطلاعات شما را جمع‌آوری کند. ظاهرا دو نفر از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن به نام‌های Tommy Mysk و Talal Haj Bakry متوجه این موضوع شده‌اند و در تحقیقات خود کشف کرده‌اند که برخی اپلیکیشن‌های اپل مثل App Store, Apple Music, Apple TV, Books و Stocks حتی در صورت غیرفعال بودن Analytics اطلاعات کاربران را جمع‌آوری می‌کنند. 

این در حالیست که اپل همیشه روی امنیت بالای گوشی‌های آیفون نسبت به گوشی‌های اندرویدی تبلیغ می‌کند و حالا گزارش جدید نشان می‌دهد که اپلیکیشن‌های این شرکت همه فعالیت شما ر فضای آنلاین را رصد می‌کنند و حتی اطلاعاتی مثل مدت‌زمان صرف شده کاربر در اپ استور و اپلیکیشن‌ها و تبلیغات مشاهده‌شده توسط او را جمع‌آوری می‌کنند.

در این گزارش آمده است حجم اطلاعات و جزییاتی که اپل از این طریق به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کند بسیار شوکه‌کننده است بطوریکه ریزترین رفتار آنلاین کاربر نیز رصد و آنالیز می‌شود‌. این اطلاعات، مثلا شامل زبان استفاده شده توس کاربر در صفحه‌کلید، لیست سهام‌هایی که کاربر دنبال می‌کند، شماره‌های ID کاربر، مدل گوشی و رزولوشن نمایشگر آن و موارد دیگر می‌شود. 

در واقع، سطح دسترسی اپل به اطلاعات کاربران به‌قدری وسیع و ‌گسترده است که شکایت جدید علیه او از طرف تعداد بسبار زیادی از کاربران آیفون تنظیم شده است تا این شرکت در برابر رفتار خود پاسخگو باشد. بنابراین اگر اپل در دادگاه جریمه شود باید به همه کاربران آیفون مبلغی را پرداخت کند. 

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که واکنش اپل نسبت به این شکایت چه خواهد بود. 

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید