ناسا پرتاب فضاپیمای Orion را به خاطر طوفان نیکول به تعویق انداخت - تکفارس 
ناسا پرتاب فضاپیمای Orion را به خاطر طوفان نیکول به تعویق انداخت - تکفارس 

ناسا پرتاب فضاپیمای Orion را به خاطر طوفان نیکول به تعویق انداخت

افشین نوری
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - 19:32
ناسا آرتمیس 1

مقامات فلوریدا پیش‌بینی کرده‌اند که خرابی‌های ناشی از طوفان Nicole بسیار شدید خواهد بود و به همین خاطر ناسا اعلام کرده است که پرتاب راکت SLS احتمالا بار دیگر به دلیل شرایط جوی نامناسب به تعویق خواهد انداخت.

این راکت ۹۸ متری قرار است فضاپیمای Orion را  مدار ماه ارسال کند و حالا به نظر می رسد که با توجه در پیش بودن طوفانی با سرعت ۸۲ مایل در ساعت چنین اتفاقی فعلا نخواهد افتاد. این راکت هفته گذشته به لانچ‌پد خود منتقل و آماده پرتاب بود. 

ناسا گفته است که تیم مهندسی این راکت به دقت در حال بررسی شرایط جوی و وضعیت راکت هستند و با دوربین‌های مخصوصی احتمال هرگونه آسیب‌دیدگی در بدنه آن را در نظر خواهند گرفت. ماه گذشته نیز طوفان Ian سواخل فلوریدا را درنوردید که این موضوع باعث شد تا ناسا راکت SLS را به لانچ‌پد خود به پناهگاه منتقل کند‌.

اگر بعد از طوفان Nicole ناسا تشخیص دهدکه بدنه راکت هیچ آسیبی ندیده است احتمالاً در تاریخ ۱۶ نوامبر آن پرتاب خواهد کرد. این ماموریت که تحت نام آرتمیس ۱ شناخته می‌شود بدون سرنیشن است و یک ماموریت آزمایشی برای ماموریت بعدی آن یعنی آرتمیس  ۲ است. درننلین قرار است چندین فضانورد که شامل یک زن و یک مرد رنگین پوست می‌شود تحت ماموریت آرتمیس ۳ در سال ۲۰۲۵ به ماه سفر کنند.

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید