فرانسه اکثر پارکینگ های خودرو خود را مسقف به پنل های خورشیدی می کند - تکفارس 
فرانسه اکثر پارکینگ های خودرو خود را مسقف به پنل های خورشیدی می کند - تکفارس 

فرانسه اکثر پارکینگ های خودرو خود را مسقف به پنل های خورشیدی می کند

افشین نوری
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - 20:28
فرانسه اکثر پارکینگ های خودرو خود را مسقف به پنل های خورشیدی می کند - تکفارس 

فرانسه، چند سال پیش، تنها کشور اروپایی بود که از قوانین توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر تبعت نمی‌کرد اما حالا این کشور تبدیل به یکی از پیشتازان این حوزه شده است. وب‌سایت Public Senat گزارش داده است که فرانسه قصد دارد حداقل ۸۰ درصد پارکینگ‌های خودرو خود را مجهز به پنل‌های خورشیدی کند‌.

طبق این طرح، قرار است پارکینگ‌های ۸۰ تا ۴۰۰ مترمربع از ماه جولای سال آینده در عرض پنج سال مسقف به پنل‌های خورشیدی شوند‌ و پارکینگ‌های کوچکتر در عرض سه سال به این هدف برسند. فرانسه قصد دارد در مجموع ۱۱ گیگاوات برق از این طریق تولید کند که معادل ۱۰ راکتور هسته‌ای است.

البته در همه پارکینگ‌های فرانسه امکان اجرای چنین طرحی وجود نخواهد داشت. لذا دولت این کشور قصد دارد در کنار پارکینگ‌های مساعد برای این کار، یک سری مزارع خورشیدی نیز در کنار جاده‌ها ایجاد کند تا بتواند انرژی مصرفی در جاده‌های این کشور را تامین کند.

هنوز بودجه این طرح‌ها اعلام نشده است و ولی آنچه مسلم است این است که دولت فرانسه عزم جدی برای این کار دارد و حتی امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه نیز خبر از تولید ۱۰۰ گیگاوات انرژی بادی و ساخت ۵۰ مزرعه توربین بادی در سوال این کشور برای تولید جریان الکتریسته داده است. فرانسه در حال حاضر ۲۵ درصد از انرژی موردنیاز خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌کند.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید