قیمت گوشی های آیفون ۱۴ در کشورهای مختلف چقدر خواهد بود؟ - تکفارس 
قیمت گوشی های آیفون ۱۴ در کشورهای مختلف چقدر خواهد بود؟ - تکفارس 

قیمت گوشی های آیفون ۱۴ در کشورهای مختلف چقدر خواهد بود؟

افشین نوری
۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - 11:33
آیفون ۱۴ پرو مکس

اپل در رویداد سالانه خود از سری آیفون ۱۴ رونمایی کرد و حالا خیلی‌ها می‌خواهند بدانند قیمت این گوشی‌ها در کشورهای مختلف به چه صورت خواهد بود. 

طبق اطلاعات منتشر شده، قیمت آیفون ۱۴ در کشور آمریکا هیچ‌ تفاوتی با قیمت سال گذشته سری آیفون ۱۳ نخواهد داشت که این موضوع می‌تواند خبر خوبی برای خریداران آمریکایی باشد.‌ با این‌حال، قیمت این گوشی‌ها در کشورهایی مثل انگلیس، استرالیا، ژاپن و آلمان گران‌تر خواهد بود. 

در کشور انگلیس، آیفون ۱۴ استاندارد به قیمت ۸۴۹ پوند (۷۰ پوند یا ۸۰ دلار گران‌تر از سال گذشته) فروخته خواهد شد. این گوشی در استرالیا نیز ۳۳ دلار گران‌تر خواهد بود. همچنین قیمت آیفون ۱۴ پرو مکس در انگلیس افزایش ۱۵۰ پوندی (۱۷۲ دلار) خواهد داشت که بسیار قابل‌توجه خواهد بود. در کشورهای ژاپن و آلمان شرایط حتی بدتر خواهد بود و قیمت آیفون ۱۴ استاندارد افزایش ۱۴۶ و ۱۰۰ دلاری را نسبت به سال گذشته تجربه خواهد کرد. 

علت این افزایش قیمت‌ها به سه عامل اصلی بر می‌گردد که عبارتند از افزایش قیمت قطعات، تورم جهانی و نرخ مبادله متغیر. در حال حاضر، ارزش ین ژاپن و پوند انکلیس نسبت به دلار آمریکا در وضعیت خوبی قرار ندارند، اما مثلا در چین شرایط کمی بهتر خواهد بود و این کشور به‌عنوان یکی از بزرگترین بازارهای فروش گوشی‌های آیفون افزایش قیمت چشمگیری را برای سری آیفون ۱۴ تجربه نخواهد کرد.  

بد نیست بدانید که پلی استین ۵ سونی نیز ماه گذشته برای چندمین بار با افزایش قیمت در کشورهای مختلف مواجه شد. سونی دلیل این افزایش قیمت را تورم جهانی و افزایش هزینه‌ها عنوان کرد. با این حال، سونی هم مثل اپل قیمت محصول خود را در آمریکا تغییری نداد. 

آمریکا در حال حاضر بزرگترین بازار پلی استیشن ۵ است و رقبای سختی مثل ایکس باکس مایکروسافت در این بازار وجود دارند‌، به همین خاطر سونی هیچ افزایش قیمتی را در آمریکا اعمال نکرده است تا مبادا مشتریان خود را از دست بدهد. بعد از اعلام این خبر، مایکروسافت و نینتندو نیز اعلام کردند که برنامه‌ای برای افزایش قیمت کنسول‌های خود ندارند‌. 

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که واکنش سامسونگ و ‌گوگل نسبت به عدم افزایش قیمت سری آیفون ۱۴ در آمریکا چه خواهد بود.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید