سامسونگ تراشه های جدیدی از سری اگزینوس را در دست ساخت دارد - تکفارس 
سامسونگ تراشه های جدیدی از سری اگزینوس را در دست ساخت دارد - تکفارس 

سامسونگ تراشه های جدیدی از سری اگزینوس را در دست ساخت دارد

مهدی حلوائی
۴ شهریور ۱۴۰۱ - 22:02
اگزینوس 2200

سامسونگ تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ را در ماه ژانویه‌ی سال جاری میلادی معرفی کرد اما بسیاری از شرکت‌ها علاقه‌ای به استفاده از این تراشه‌ در گوشی‌های خود نشان ندادند. با این وجود، به‌نظر می‌رسد که سامسونگ نسخه‌ی جدیدی از تراشه‌های موبایلی خود را در دست ساخت دارد.

سامسونگ ادعا می‌کرد که اگزینوس ۲۲۰۰ به‌لطف تراشه‌ی گرافیکی Xclipse 920 خود عملکرد گرافیکی مشابه کنسول‌های بازی نسل جدید را ارائه می‌دهد اما این تراشه در رقابت با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و اپل A15 حرف زیادی برای گفتن نداشت. در واقع عملکرد گرافیکی تراشه‌ی پرچمدار سامسونگ در ۳D Mark Sling Shot Extreme حدود ۳۰ درصد ضعیف‌تر از آدرنو ۷۳۰ (تراشه‌ی گرافیکی اسنپدراگون ۸ نسل ۱) بود.

حالا به‌گفته‌ی سونگ بوئم پارک (Sungboem Park)، نایب رئیس سامسونگ، این شرکت کماکان با ای ام دی همکاری خواهد کرد و تراشه‌ی گرافیکی قدرتمندی مبتنی بر معماری RDNA را در پردازنده‌های نسل بعدی خود ارائه خواهد داد. تراشه‌ی گرافیکی Xclipse 920 بر پایه‌ی معماری RDNA 2 طراحی شده بود و به همین دلیل پشتیبانی از فناوری‌های رهگیری پرتو و نرخ سایه‌زنی متغیر نیز در آن امکان‌پذیر بود.

نظر شما در مورد تراشه‌های موبایلی سامسونگ چیست؟ به‌نظر شما آیا سامسونگ در این بخش از بازار توان رقابت با شرکت‌هایی مانند کوالکام و اپل را دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید