هیات مدیره توییتر با فروش توییتر به قیمت ۴۴ میلیارد دلار به ماسک موافقت کرد - تکفارس 
هیات مدیره توییتر با فروش توییتر به قیمت ۴۴ میلیارد دلار به ماسک موافقت کرد - تکفارس 

هیات مدیره توییتر با فروش توییتر به قیمت ۴۴ میلیارد دلار به ماسک موافقت کرد

افشین نوری
۲ تیر ۱۴۰۱ - 06:57
ایلان ماسک

ایلان ماسک چند ماه پیش اعلام کرد که ‌توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد می‌خرد و قرارداد خرید آن به‌زودی انجام خواهد شد اما این کار به خاطر بروز مشکلاتی هنوز به سرانجام‌ نرسیده است.‌

حالا خبرگزاری CBS گزارش داده است که هیات مدیره توییتر با انجام یک رای‌گیری داخلی، با فروش توییتر به قیمت ۴۴ میلیارد دلار به ماسک موافقت کرده است. این در حالیست که هم‌اکنون قیمت هر سهم توییتر بسیار پایین‌تر از قیمت پیشنهادی ماسک یعنی ۵۴ دلار به ازای هر سهم‌ است. ارزش هر سهم توییتر روز گذشته با‌ کاهش ۳ درصدی به ۳۸.۹۱ دلار رسید.

هیات مدیره توییتر همچنین با ارسال نامه‌ای به اداره بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، به سهامداران این شرکت اعلام کرده است که آن‌ها رای به خرید توییتر با همان قیمت پیشنهادی ماسک داده‌اند و اگر قرارداد امروز بسته شود، سهامداران توییتر به ازای هر سهم ۱۵.۲۲ دلار سود خواهند کرد. 

البته این به معنای آن نیست که قرارداد خرید توییتر، به با همان قیمت پیشنهادی ماسک بسته خواهد شد، چراکه ماسک الان از قیمتی که چند ماه پیش پیشنهاد داده راضی نیست و با توجه به اتفاقاتی که در طول این مدت افتاده است فکر می‌کند که ارزش توییتر پایین‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کرد.

دلیل آن هم این است که ماسک در ابتدا فکر می‌کرد تعداد اکانت‌های فیک‌ این شبکه اجتماعی طبق ادعای مدیران توییتر کمتر از ۵ درصد است، اما حالا به نظر می‌رسد که تعداد این اکانت‌ها بسیار بیشتر از ۵ درصد است و اگر این موضوع صحت داشته باشد قطعا قیمت خرید توییتر و در نتیجه قیمت پیشنهادی به ازای هر سهم آن بسیار پایین از ۵۴ دلاری خواهد بود که توسط ماسک پیشنهاد داده شده بود.

در هر حال، هرچند هیات مدیره توییتر با پیشنهاد اولیه ماسک موافقت کرده است اما این به منزله‌ی پایان قرارداد نیست و هنوز راه زیادی تا نهایی شدن آن باقی مانده است.

منبع: PhineArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید