آمازون از اولین ربات کارگر خودران خود رونمایی کرد - تکفارس 
آمازون از اولین ربات کارگر خودران خود رونمایی کرد - تکفارس 

آمازون از اولین ربات کارگر خودران خود رونمایی کرد

مهدی حلوائی
۱ تیر ۱۴۰۱ - 19:50
آمازون پروتئوس

آمازون امروز اولین ربات کارگر خودران خود با نام پروتئوس (Proteus) را معرفی کرد. این ربات توانایی انجام وظایف خود بدون نیاز به محدودشدن در فضای کنترل‌شده‌ی انبارها را دارد. به‌گفته‌ی آمازون، پروتئوس از فناوری‌های پیشرفته‌ی ایمنی، محافظت و مسیریابی بهره برده و به‌طور خودکار از برخورد با نیروهای انسانی جلوگیری می‌کند.

در قسمت جلویی ربات خودران پروتئوس از نور سبزرنگی استفاده شده که بلافاصله با قرارگرفتن انسان در محدوده‌ی آن، ربات فعالیت خود را متوقف می‌کند. آمازون ادعا می‌کند که این ربات نیاز به جابه‌جایی اشیای سنگین توسط نیروی انسانی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و در واقع به عنوان مکمل نیروی انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آمازون پروتئوس

در حالی که آمازون ادعا می‌کند که ربات‌های این شرکت برای کارکنان انبارها سودمند هستند اما اطلاعات فاش‌شده‌ی داخلی در سال ۲۰۲۰ نشان داده است که میزان آسیب‌دیدگی‌ کارکنان در انبارهای بدون ربات‌های کارگر پایین‌تر از انبارهای مجهز به این ربات‌ها بوده است. همچنین گفته می‌شود که سهم تولید انبارهای مجهز به ربات‌ها کارگر بیشتر از دیگر انبارهاست.

با افزایش تعداد ربات‌های کارگر در انبارهای آمازون، بسیاری از کارکنان این شرکت نگران جایگزین‌شدن خود توسط این ربات‌ها هستند. با این وجود، اطلاعات فاش‌شده در سال گذشته نشان می‌دهد که این شرکت تا سال ۲۰۲۴ میلادی نیروی کار کافی برای انبارهای خود را نخواهد داشت و از این رو احتمالاً استفاده‌ی خود از ربات‌های کارگر را بیشتر خواهد کرد.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید