متا: پروژه متاورس تا الان ضررده بوده است اما سال ۲۰۳۰ سال هیجان‌انگیری برای آن خواهد بود - تکفارس 
متا: پروژه متاورس تا الان ضررده بوده است اما سال ۲۰۳۰ سال هیجان‌انگیری برای آن خواهد بود - تکفارس 

متا: پروژه متاورس تا الان ضررده بوده است اما سال ۲۰۳۰ سال هیجان‌انگیری برای آن خواهد بود

افشین نوری
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 17:14
متا

متا امروز برای دومین بار از زمان تغییر نام شرکت‌اش گزارش مالی سه ماهه خود را منتشر کرده است که آمار جالبی را نشان می‌دهد.

در این گزارش، هرچند اپلیکیشن‌های فیس بوک، واتساپ، اینستاگرام و مسنجر عملکرد چندان درخشانی نداشتند، اما زاکربرگ در جریان انتشار گزارش امروز گفت که درآمدهای حاصل از این اپلیکیشن‌ها برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های واقعیت مجازی متا صرف می‌شود.

با این حال، واحد Reality Labs این شرکت که پروژه‌های واقعیت افزوده و مجازی متا را هدایت می‌کند، در سه ماهه نخست امسال با زیان ۲.۹۶ میلیارد دلاری مواجه شده است. نکته جالب اینکه، این واحد در سال گذشته نیز زیان ۱۰ میلیارد دلاری به بار آورده بود. با وجود این، زاکربرگ امروز گفت که تا زمانی که محصولات واقعیت مجازی متا به‌طور گسترده وارد بازتر نشده‌اند نمی‌توان انتطار سوداوری برای این واحد را داشت، اما او انتطار دارد که سال ۲۰۳۰ سال هیجان‌انگیزی برای واحد Reality Labs باشد.

از طرفی، اپلیکیشن واقعیت افزوده Horizon Worlds متا به‌تازگی قابلیت‌های درآمدزایی را در اختیار کاربران خود قرار داده است، اما به نظر می‌رسد تا زمانی که کاربران بیشتری جذب این پلتفرم نشوند نمی‌توان انتظار کسب درآمد بیشتری از آن داشت. با این حال، زاکربرگ امروز گفت که این پلتفرم پایه اصلی توسعه پروژه متاورس متاست و به همین‌خاطر این شرکت توجه ویژه‌ای به آن خواهد داشت.

متا همچنین در گزارش خود گفته است که درآمدهای حاصل از تبلیغات این شرکت به‌خاطر جنگ روسیه و اوکراین کاهش یافته است. رقبای متا مثل گوگل نیز در سه ماهه اول امسال با کاهش درآمد تبلیغات مواجه شده‌اند.

در مجموع، درآمدهای متا در سه ماهه نخست امسال ۷ درصد رشد داشته است که کمتر از پیش‌بینی ۷.۸ درصدی تحلیلگران بازار سرمایه بوده است.

زاکربرگ همچنین درباره هدست واقعیت افزوده آینده متا به نام Project Cambria صحبت کرد و گفت که این هدست با قابلبت‌های خوبی مثل ردیابی چشم و صورت ارائه خواهد شد که باعث خواهد شد دیگران حالت‌های صورت شما را در دنیای مجازی درک کنند. این هدست قرار است اواخر امسال عرضه بشود.

در هر حال به نظر می‌رسد که متا ایده‌های بزرگی برای آینده این شرکت در ذهن دارد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که این ایده‌ها چگونه اجرایی خواهند شد.

منبع: Techcrunch

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید