باستن داینمیکس فروش ربات استرچ را آغاز کرد - تکفارس 
باستن داینمیکس فروش ربات استرچ را آغاز کرد - تکفارس 

باستن داینمیکس فروش ربات استرچ را آغاز کرد

مهدی حلوائی
۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - 15:34
ربات استرچ

شرکت باستن داینمیکس (Boston Dynamics) حدود یک سال پیش از ربات استرچ (Stretch) رونمایی کرد. این ربات توانایی حمل جعبه‌ در انبارها را داشته و نیاز به نیروی انسانی برای انجام این کار را از بین می‌برد. باستن داینمیکس حالا پیش‌فروش این ربات را آغاز کرده و خریداران می‌توانند در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ به آن دسترسی داشته باشند.

این ربات در طول سال گذشته به فروش فوق‌العاده‌ای دست پیدا کرد و همین موضوع باعث شد تا موجودی این محصول در انبارهای باستن داینمیکس به اتمام برسد. یکی از اولین مشتریان این ربات شرکت DHL بوده که قراردادی ۱۵ میلیون دلاری را با باستن داینمیکس امضا کرده است. بر اساس گزارش وب‌سایت TechCrunch، شرکت‌های Gap و H&M نیز جزو مشتریان استرچ می‌باشند.

یکی از نکاتی که استرچ را از دیگر ربات‌های کارگر متمایز کرده است، عدم نیاز آن به محیط‌های هوشمند است. این ربات همچنین نیازی به برنامه‌ریزی و یا اطلاعات وزن جعبه‌ها ندارد اما وزن این جعبه‌ها نیز نباید بیش از ۵۰ پوند باشد. در قسمت زیر این ربات نیز از چرخ‌هایی استفاده شده که امکان حرکت آن در تمام محیط‌ها را فراهم می‌کند. استرچ همچنین از سیستم دیداری پیشرفته‌ای بهره برده که توانایی شناسایی محیط اطراف را به آن می‌دهد.

نظر شما در مورد ربات استرچ چیست؟ به‌نظر شما آیا در آینده شاهد جایگزینی نیروی کار انسانی توسط این ربات‌ها خواهیم بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید