اپل سرانجام بعد از مدت ها برنده یک دعوای حقوقی شد - تکفارس 
اپل سرانجام بعد از مدت ها برنده یک دعوای حقوقی شد - تکفارس 

اپل سرانجام بعد از مدت ها برنده یک دعوای حقوقی شد

افشین نوری
۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - 08:14
اپل

اپل سرانجام توانست در یک دعوای حقوقی برنده بشود و رای دادگاه را به نفع خود برگرداند. اخیرا یک شرکت به نام Cub Club Investment (به‌اختصار CCI) که توسعه‌دهنده اپلیکیشن iDiversicons است با طرح شکایتی ادعا کرده بود که اپل از ایده اپلیکیشن این شرکت درباره‌ی ایموجی‌ها کپی برداری کرده است.

حالا قاضی دادگاه با مقایسه ایموجی‌های اپل و این شرکت به این نتیجه رسیده است که شباهت آن‌ها به اندازه‌ای نیست که عنوان کپی برداری را به آن اطلاق کرد. بنابراین نمی‌توان گفت که اپل اقدام به کپی برداری کرده است. ضمن اینکه ایده‌های یک شرکت تحت قانون کپی رایت قرار نمی‌گیرند و به همین‌خاطر این موضوع قابل اثبات نیست.

مطالب مرتبط:

دادگاه در رای نهایی خود توضیح داده است که ایده شرکت CCI می‌تواند به طرق مختلفی توسط اشخاص و شرکت‌های دیگری مورداستفاده قرار بگیرد و این به معنای نقض قانون کپی رایت نیست.

بد نیست بدانید که شرکت CCI اپلیکیشن iDiversicons را برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ عرضه کرد ک در واقع اولین اپلیکیشنی در دنیا بود که ایموجی‌ها را با پوسته‌های متنوع ارائه می‌کرد. البته به نظر می‌رسد اپل و شرکت CCI قرار بود در سال ۲۰۱۴ یک قرارداد همکاری باهم امضا کنند که ظاهرا این اتفاق هرگز نیفتاده است.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید