برترین شرکت های بازار گوشی هوشمند اروپا معرفی شد - تکفارس 
برترین شرکت های بازار گوشی هوشمند اروپا معرفی شد - تکفارس 

برترین شرکت های بازار گوشی هوشمند اروپا معرفی شد

افشین نوری
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - 07:38
بازار گوشی هوشمند

موسسه تحقیقاتی Counterpoint در جدیدترین گزارش خود درباره بازار گوشی هوشمند اروپا گفته است که این بازار مجددا در حال احیا شدن است و اواخر سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش عرضه در این بازار بودیم. با این حال، سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ بدترین سه ماهه سال ۲۰۲۱ بوده است و در این مدت شرکت‌های پیشتاز در اروپا به‌ترتیب سامسونگ با ۳۳ درصد، اپل با ۳۲ درصد و شیائومی با ۱۵ درصد بوده‌اند.

مطالب مرتبط:

نکته جالب اینکه سهم بازار سامسونگ نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد رشد، سهم اپل ۲ درصد رشد و سهم شیائومی ۲ درصد افت کرده است. در رده‌های بعدی نیز اوپو با ۷ درصد و ریلمی و ویوو هر کدام با ۲ درصد سهم قرار گرفته‌اند. ویوو با رشد ۱۷۶ درصدی رکورددار رشد در بین همه شرکت‌ها بوده ست.

بازار گوشی هوشمند

اما در کلِ سال ۲۰۲۱، فروش گوشی‌های هوشمند در بازار اروپا ۸ درصد افزایش داشته است و سامسونگ با سهم ۳۲ درصدی پیشتاز این بازار بوده است. شرکت‌های بعدی به‌ترتیب اپل با ۲۶ درصد، شیائومی با ۲۰ درصد، اوپو با ۸ درصد، ریلمی با ۲ درصد و ویوو با ۱ درصد بوده‌اند.

بازار گوشی هوشمند

جان استریژاک (Jan Stryjak) تحلیلگر ارشد موسسه Counterpoint گفته است:

هرچند بازار گوشی هوشمند اروپا در حال رشد است اما باید به این نکته اشاره کنیم که شیوع کرونا باعث افت ۱۴ درصدی فروش گوشی در این بازار شده است و این به معنای آن است که ما هنوز با شرایط قبل از شیوع کرونا فاصله داریم. موضوع مهم دیگر، کاهش سهم هواوی در بازار اروپاست که حدود ۹۰ درصد کاهش یافته و به زیر ۱ درصد رسیده است. هواوی در حال حاضر جایگاه هشتم را در اروپا دارد و چهار پله نسبت به سال گذشته سقوط کرده است.

اپل سال گذشته با معرفی اولین آیفون‌های ۵G خود توانست نظر مشتریان اروپایی را به خود جلب کند و علیرغم مشکلات در زنجیره تامین توانست فروش خوبی در این بازار داشته باشد. سامسونگ نیز با مشکلات زیادی دست به گریبان بود، اما این شرکت نیز توانست به‌خوبی شرایط را مدیریت کند. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که در سال ۲۰۲۲ عملکرد این شرکت‌ها به چه صورت خواهد بود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید