سامسونگ به استفاده غیر مجاز از پتنت های یک شرکت اروپایی متهم شد - تکفارس
سامسونگ به استفاده غیر مجاز از پتنت های یک شرکت اروپایی متهم شد - تکفارس

سامسونگ به استفاده غیر مجاز از پتنت های یک شرکت اروپایی متهم شد

مهدی حلوائی
۵ بهمن ۱۴۰۰ - 17:52
سامسونگ

شرکت سامسونگ الکترونیکس به‌تازگی به استفاده‌ی غیر مجاز از پتنت‌های یک شرکت اروپایی متهم شده است. بر اساس گزارش خبرگزاری BusinessKorea، شرکت ایرلندی Scramoge Technology این پرونده‌ی حقوقی را اوایل ماه جاری میلادی در دادگاه قضایی تگزاس علیه شرکت سامسونگ تنظیم کرده است. به‌نظر می‌رسد که سامسونگ بدون دریافت مجوز از پتنت‌های شارژ بی‌سیم این شرکت در محصولات جدید خود استفاده کرده است.

این شرکت ایرلندی در سال گذشته تعداد ۱۲۳ پتنت مرتبط با شارژ بی‌سیم را از ال جی اینوتک خریداری کرده بود. در واقع این شرکت با استفاده از پتنت‌های خریداری‌شده از ال جی از سامسونگ شکایت کرده است. این اقدام شرکت Scramoge Technology که به اصطلاح آن را پتنت ترول (Patent Troll) می‌نامند، روشی است که شرکت‌ها برای دریافت پول و یا جلب توجه از آن استفاده می‌کنند. این شرکت همچنین در ماه‌های آپریل و آگوست ۲۰۲۱ نیز به دلایل مشابه از سامسونگ شکایت کرده بود.

سامسونگ

Scramoge Technology همچنین ادعا کرده است که سامسونگ با عرضه‌ی محصولات مجهز به پتنت‌های این شرکت در کشور آمریکا، از نظر تجاری به این شرکت آسیب وارد کرده است. تحلیل‌گران بر این باورند که سامسونگ نبرد حقوقی دشواری را پیش رو دارد چرا که این شرکت ایرلندی زیرگروه شرکت آتلانتیک آی پی سرویسز (Atlantic IP Services) بوده که یکی از گروه‌های بدنام در بحث پتنت ترول است.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.