کوالکام از جدیدترین سنسور اثرانگشت اولتراسونیک خود رونمایی کرد؛ تشخیص دو اثر انگشت در عرض ۰.۲ ثانیه - تکفارس 
کوالکام از جدیدترین سنسور اثرانگشت اولتراسونیک خود رونمایی کرد؛ تشخیص دو اثر انگشت در عرض ۰.۲ ثانیه - تکفارس 

کوالکام از جدیدترین سنسور اثرانگشت اولتراسونیک خود رونمایی کرد؛ تشخیص دو اثر انگشت در عرض ۰.۲ ثانیه

افشین نوری
۱۴ دی ۱۴۰۰ - 08:50
کوالکام

سازندگان گوشی‌های هوشمند برای استفاده از نمایشگرهای تمام‌صفحه، نیاز به فناوری‌های نوآورانه دارند و استفاده از سنسور اثرانگشت زیرنمایشگر یکی از این فناوری‌هاست. استفاده از این سنسور باعث می‌شود نسبت نمایشگر به بدنه گوشی بیشتر بشود. این سنسور نه‌تنها امکان تشخیص هویت امن را برای کاربر فراهم می‌کند بلکه نمابشگر بسیار بزرگی را در اختیار ما قرارمی‌دهد. به خاطر همین ویژگی‌ها، سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین روش‌های باز کردن قفل گوشی است.

مطالب مرتبط:

کوالکام یکی از شرکت‌هایی است که در این زمینه فعال است و حالا نسل جدید سنسور اثرانگشت اولتراسونیک سه‌بعدی Sonic Max خود را معرفی کرده است. این نسل، علاوه بر اینکه ابعاد بزرگتری دارد و از دو انگشت پشتیبانی می‌کند، بلکه از امنیت و سرعت بیشتری نیز دارد.

تشخیص بسیار دقیق

سنسور اولتراسونیک سه‌بعدی Sonic Max کوالکام همانور که از اسمش پیدا است با استفاده از فناوری اولتراسونیک می‌تواند مشخصات سه‌بعدی انگشت کاربر را بخواند و بنابراین می‌تواند تصاویر بسیار دقیق‌تری از انگشت ایجاد بکند. حتی در صورت خیس بودن انگشت، این سنسور قابلیت آن را دارد که در عمق اشیا نفوذ کند و اثر انکشت را به‌دقت اسکن بکند.

کوالکام

سطح اشغال بزرگتر

یکی دیگر از ویژگی‌های سنسور اثر انگشت Sonic Max کوالکام این است که می‌تواند در مساحت بزرگتری عمل بکند. در سنسورها اثرانگشت مغمولی، اگر انگشت شما ۱ یا ۲ میلیمتر این‌طرف یا آن‌طرف‌تر باشد به مشکل بر خواهید خورد، اما در حسگر جدید کوالکام این مشکل برطرف شده و ابعاد آن بزرگتر شده است. در ضمن این سنسور می‌تواند در عرض ۰.۲ ثانیه اطلاعات اثرانگشت شما را بخواند و قفل گوشی را باز کند.

کوالکام

تشخیص دو اثر انگشت

سنسور Sonic Max کوالکام به‌لطف ابعاد بزرگتر می‌تواند اطلاعلت دو انگشت شما را بخواند. این قابلیت نه‌تنها می‌تواند امنیت پرداخت‌ها را افزایش بدهد بلکه می‌تواند به والدین اجازه دهد تا اثر اتکشت خودشلن را در کنار اثر انگشت فرزندشان برای باز کردن قفل گوشی فرزندشان تعیین کنند تا خیالشان راحت‌تر شود.

کوالکام

طراحی بسیار نازک

حسگر اثرانگشت اولتراسونیک Sonic Max کوالکام علاوه بر ویژگی‌های بالا، یک مشخصه دیگری که دارد این است که فقط ۰.۲ میلیمتر ضخامت دارد و این موضوع به ظریف‌تر شدن طراحی آن کمک کرده است. بنابراین ضخامت گوشی تحت‌تاثیر ضخامت این سنسور قرار نخواهد گرفت.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید