چین به‌عنوان اولین کشور دنیا استاندارسازی فناوری شارژ سریع را آغاز کرد - تکفارس 
چین به‌عنوان اولین کشور دنیا استاندارسازی فناوری شارژ سریع را آغاز کرد - تکفارس 

چین به‌عنوان اولین کشور دنیا استاندارسازی فناوری شارژ سریع را آغاز کرد

افشین نوری
۴ دی ۱۴۰۰ - 15:45
شارژ سریع

این روزها فناوری شارژ سریع تبدیل به یک امر ضروری برای گوشی‌های هوشمند شده است. اما از آنجاییکه این شارژرها از فناوری یکسانی استفاده نمی‌کنند، استانداردهای زیادی برای آن‌ها وجود دارد که گاهی گیج‌کننده هستند.

اما حالا رسانه‌های چینی گزارش داده‌اند که این کشور برای سامان‌دهی این موضوع سازمان جدیدی به نام Guangdong Terminal Industry Association تاسیس کرده است که اعضای آن شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند در چین هستند. این اعضا شامل شرکت‌های معروفی مانند هواوی، شیائومی، اوپو، ویوو، آنر و چند شرکت دیگر می‌شوند.

سازمان مذکور در جهت استانداردسازی فناوری شارژ سریع فعالیت خواهد کرد و همچنین استفاده عمومی از آن را برای کاهش زباله‌های الکترونیکی تبلیغ خواهد نمود. این برای اولین بار در دنیاست که چنین اتفاقی می‌افتد و می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر کشورها باشد.

مطالب مرتبط:

این سازمان چینی در حالی شروع به کار می‌کند که سرعت شارژ گوشی‌های هوشمند روزبه‌روز در حال افزایش است، بطوریکه حالا یک منبع معروف ادعا کرده است که فناوری شارژ ۱۵۰ واتی برای گوشی‌های هوشمند در راه است. این فناوری ظاهرا قرار است بزودی وارد مرحله تولید انبوه بشود.

شارژ سریع

ما در حال حاضر شاهد عرضه شارژر فوق‌سریع ۱۲۰ وات در بازار هستیم که قادر است یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری را در عرض ۱۵ دقیقه به‌طور کامل شارژ کند. گوشی‌های شیائومی می ۱۰ اولترا و iQOO 5 Pro اولین گوشی‌هایی هستند که از این فناوری استفاده کرده‌اند.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید