گوشی های مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ از شارژ سریع ۱۵۰ وات پشتیبانی خواهند کرد - تکفارس 
گوشی های مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ از شارژ سریع ۱۵۰ وات پشتیبانی خواهند کرد - تکفارس 

گوشی های مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ از شارژ سریع ۱۵۰ وات پشتیبانی خواهند کرد

افشین نوری
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - 15:30
شارژ سریع ۱۵۰ وات

کوالکام قرار است در تاریخ ۳۰ نوامبر از جدیدترین تراشه خود یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ رونمایی کند. حالا وب‌سایت Digital Chat Station ادعا کرده است که گوشی‌های مجهز به این تراشه، از شارژ سریع ۱۵۰ وات پشتیبانی خواهند کرد.

در حال حاضر، شیائومی و موتورولا گوشی‌هایی در بازار دارند که از سرعت‌های شارژ  فوق‌سریع پشتیبانی می‌کند: شیائومی می ۱۰ اولترا از شارژ سریع ۱۲۰ وات و موتورولا لژیون ۲ پرو از شارژ سریع ۹۰ وات پشتیبانی می‌کنند.

مطالب مرتبط:

وب‌سایت Digital Chat Station گفته است که کوالکام در دومین محموله تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ که اواخر سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد، قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵۰ وات را ارائه خواهد کرد. استفاده از این فناوری باعث خواهد شد تا باتری گوشی‌های مجهز به آن، فقط در عرض ۱۰ دقیقه به‌طور کامل شارژ شود.

استانداری که کوالکام از آن برای این منظور استفاده خواهد کرد، Quick Charge 5 نام دارد که می‌تواند باتری گوشی را در عرض ۵ دقیقه از صفر تا ۵۰ درصد شارژ کند. این فناوری همچنین دارای ۱۲ محافظ جداگانه برای ولتاژ، جریان و درجه حرارت است که عملکرد خوب آن را تضمین خواهند کرد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که درنهایت چه گوشی‌هایی از شارژ سریع ۱۵۰ وات پشتیبانی خواهند کرد.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.