شیائومی میکس ۵ با شارژ سریع بیش از ۱۰۰ وات معرفی خواهد شد - تکفارس 
شیائومی میکس ۵ با شارژ سریع بیش از ۱۰۰ وات معرفی خواهد شد - تکفارس 

شیائومی میکس ۵ با شارژ سریع بیش از ۱۰۰ وات معرفی خواهد شد

افشین نوری
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - 11:48
شارژ سریع

شیائومی یکی از پیشتازان فناوری شارژ سریع در بازار گوشی‌های هوشمند است و این شرکت هم‌اکنون شارژ سریع ۱۲۰ وات را در بازار دارد. این در حالی است که کانال DCS@ گفته است که شیائومی در حال تست یک شارژ سریع بیش از ۱۰۰ وات برای یکی از گوشی‌های هوشمند آینده خود است.

ما در حال حاضر می‌دانیم که بالاترین سرعت شارژ سری شیائومی ۱۲ برابر با ۱۲۰ وات خواهد بود که متعلق به مدل اولترا است. هرچند شیائومی ۱۲ اواخر امسال معرفی خواهد شد، اما مدل اولترا با شارژ ۱۲۰ وات تا ماه مارس یا آوریل سال آینده عرضه نخواهد شد. این بدین معناست که فناوری جدید شارژ سریعی که DSC@ به آن اشاره کرده است احتملا متعلق به سری میکس ۵ خواهد بود که قرار است در نیمه دوم سال آینده معرفی بشود.

مطالب مرتبط:

تاکنون شایعات زیادی درباره پشتیبانی یکی از محصولات پرچمدار شیائومی در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ از شارژ سریع‌ بیش از ۱۲۰ وات وجود داشته است. شیائومی همچنین قبلا یک فناوری شارژ ۲۰۰ واتی برای نسخه اصلاح‌شده شیائومی ۱۱ پرو ارائه کرده بود که می‌توانست در عرض ۸ دقیقه باتری آن را به‌طور کامل شارژ کند.

شیائومی

شیائومی برای فناوری شارژ ۲۰۰ واتی خود یک سیستم خنک‌کننده حلقوی نیز ارائه کرده بود که می‌توانست حرارت ناشی از شارژ گوشی را تا اندازه بسیار زیادی کاهش بدهد. این سیستم باعث می‌شود تا کارآمدی دستگاه برای مدت طولانی حفظ شود.

شیائومی علاوه بر این فناوری‌ها، یک فناوری شارژ سریع بی‌سیم ۱۲۰ واتی نیز دارد که می‌تواند باتری گوشی را در عرض ۱۵ دقیقه به‌طور کامل شارژ کند. این برای اولین بار در دنیاست که سرعت شارژ بی‌سیم به بالاتر از ۱۰۰ وات می‌رسد.

البته طبق قوانین چین، حداکثر سرعت شارژ بی‌سیم در این کشور ۵۰ وات می‌تواند باشد، چراکه به نظر دولت چین سرعت بیش از ۵۰ وات برای شارژ بی‌سیم غیرایمن است. به همین‌خاطر، شرکت‌های چینی به‌دنبال بهبود این فناوری نرفته‌اند.

شیائومی اخیرا سیستم شیمیایی شارژ سریع ۲۰۰ واتی خود را برای محافظت از باتری بهبود بخشیده است، بطوریکه باتری گوشی بعد از ۸۰۰ بار شارژ شدن همچنان ۸۰ درصد از شارژ را در خود نگه خواهد داشت. این عدد بسیار فراتر از استانداردهای کنونی چین در رابطه با عمر باتری است. طبق استانداردهای چین، انرژی باتری بعد از ۴۰۰ بار شارژ نباید کمتر از ۶۰ درصد باشد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید