رشد چشمگیر شیائومی براساس گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۱ - تکفارس 
رشد چشمگیر شیائومی براساس گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۱ - تکفارس 

رشد چشمگیر شیائومی براساس گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۱

افشین نوری
۶ خرداد ۱۴۰۰ - 12:11
رشد چشمگیر شیائومی براساس گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۱ - تکفارس 

شیائومی امروز گزارش مالی سه ماهه اول خود را منتشر کرد. این گزارش نشان‌دهنده رشد چشمگیر این شرکت در سه ماهه اول امسال است بطوریکه درآمد شرکت در طول این مدت به ۱۲.۳ میلیارد دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴.۷ درصد رشد داشته است. این در حالی است که سود خالص این شرکت با رشد ۱۶۳.۸ درصدی نسبت به سال گذشته به رقم ۱ میلیارد دلار رسیده است.

گوشی‌های هوشمند شیائومی همچنان پردآمدترین بخش این شرکت بوده‌اند، بطوریکه فروش ۴۹.۴ میلیون دستگاه از این گوشی‌ها در سه ماهه امسال توانسته درآمد ۸.۲۵ میلیارد دلاری را برای آن در پی داشته باشد (رشد ۶۹.۸ درصدی نسبت به سال گذشته). ۴ میلیون دستگاه از این گوشی‌ها قیمتی برابر یا بیشتر از ۳۰۰۰ یوان (۳۰۰ یورو) داشته‌اند. حاشیه سود خالص شیائومی در بخش گوشی‌های هوشمند ۱۲.۹ درصد بوده است.

از طرفی، رابط کاربری MIUI به‌طور متوسط روزانه ۴۲۵ میلیون کاربر فعال داشته است که این عدد نسبت به ۳۳۱ میلیون کاربر سال گذشته رشد چشمگیری محسوب می‌شود. براساس داده‌های موسسه Canalys، شیائومی سومین سازنده برتر گوشی هوشمند در دنیاست. این شرکت همچنین در داخل چین توانسته با ۱۱۸.۶ میلیون کاربر فعال MIUI و با در اختیار داشتن ۱۴.۶ درصد از سهم بازار رتبه چهارم را از آن خود کند.

مطالب مرتبط:

شیائومی از نظر میزان فروش گوشی‌های هوشمند در ۱۲ کشور دنیا رتبه نخست را داشته و در ۶۲ کشور جزو ۵ شرکت برتر بوده است. این شرکت همچنین توانسته در روسیه رتبه نخست (با ۳۲.۱ درصد از سهم بازار)، در اسپانیا رتبه نخست (با ۳۵.۱ درصد از سهم بازار)، در ایتالیا جایگاه دوم و در آلمان و فرانسه رتبه سوم را کسب کند. شیائومی درمجموع توانسته در سه ماهه اول امسال جایگاه نخست را در اروپای شرقی و رتبه سوم را در اروپای غربی از آن خود کند.

شیائومی می اسمارت بند 6

شیائومی پیشتار بازار هند هم بوده است و ۲۸.۳ درصد از این بازار را در اختیار داشته است. این شرکت چینی همچنین در آمریکای لاتین هم به رشد خود ادامه داده و در طول سه ماهه اول امسال رشد ۱۶۱.۷ درصدی را در این بازار تجربه کرده و توانسته با سهم ۱۱.۵ درصدی رتبه سوم را از آن خود کند. شیائومی در منطقه خاورمیانه و آفریقا هم به‌ترتیب رتبه‌های سوم و چهارم را کسب کرده است.

شیائومی در زمینه اینترنت اشیا هم رشد خوبی داشته است. این شرکت در بخش تلویزیون‌های هوشمند توانسته برای نهمین سه ماهه متوالی جایگاه نخست را در چین کسب کند و در بازار جهانی هم با عرضه ۲.۶ میلیون دستگاه تلویزیون هوشمند جایگاه پنجم را از آن خود کند.  در بازار چین تقاضای زیادی برای تلویزیون‌های بزرگتر وجود دارد و شیائومی به‌خوبی توانسته این نیاز را پاسخ بدهد: این شرکت در بازار چین توانسته رتبه نخست را در بخش تلویزیون‌های ۷۰ اینچ به بالا (با سهم ۲۹ درصدی) کسب کند که رشد ۱۶۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

گجت‌های هوشمند و سرویس‌های اینترنتی شیائومی هم رشد چشمگیری در این مدت داشته‌اند. در مجموع ۳۵۱.۱ میلیون دستگاه هوشمند (به‌جز گوشی‌های هوشمند و لپ تاپ ها)، به پلتفرم اینترنت اشیا شیائومی  متصل شده‌اند. از طرفی، دستیار هوش مصنوعی شیائومی ۹۳ میلیون کاربر فعال داشته است؛ اپلیکیشن می هوم (Mi Home) این شرکت به مرز ۴۹.۲ میلیون کاربر فعال رسیده و سرویس‌های تلویزیونی اینترنتی شیائومی ۴.۷ میلیون مشترک پولی (رشد ۸.۲ درصدی نسبت به سال گذشته) داشته‌اند. درآمد حاصل از تبلیغات این شرکت هم با رشد ۴۶.۳ درصدی به رقم ۶۳۰ میلیون دلار رسیده است.

شیائومی علاوه بر ارایه محصولات جدید، سرمایه‌گذاری خود در بخش تحقیق و توسعه را هم افزایش داده است. این شرکت در سه ماهه اول امسال ۵۰۰ میلیون دلار در این بخش سرمایه‌گذاری کرده است که نسبت به سال گذشته با ۳۰۰ میلیون دلار رشد چشمگیری محسوب می‌شود. شیائومی قصد دارد همچنان به سرمایه‌گذاری خود در این بخش ادامه دهد و مهندسان بااستعداد بیشتری را استخدام کند.

شیائومی در گزارش مالی سه ماهه اول خود اشاره‌ای به عملکرپ لپ تاپ ها و پوشیدنی‌های هوشمندش نکرده است.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید