شیائومی از  لپ تاپ های جدید ردمی بوک پرو ۱۵.۶ و ۱۴ اینچی رونمایی کرد - تکفارس 
شیائومی از  لپ تاپ های جدید ردمی بوک پرو ۱۵.۶ و ۱۴ اینچی رونمایی کرد - تکفارس 

شیائومی از لپ تاپ های جدید ردمی بوک پرو ۱۵.۶ و ۱۴ اینچی رونمایی کرد

افشین نوری
۶ خرداد ۱۴۰۰ - 10:38
ردمی بوک پرو

شیائومی امروز از لپ تاپ های جدید ردمی بوک پرو مجهز به پردازنده‌های AMD رونمایی کرد. این شرکت قرار بود همه لپ تاپ های جدید ردمی بوک خود را باهم معرفی کند، اما مدل‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل را کمی زودتر از بقیه و در ماه فوریه معرفی کرد. لپ تاپ هایی که امروز معرفی شدند از چیپست‌های رایزن AMD بهره می‌برند و در دو مدل ۱۴ و ۱۵.۶ اینچی ارایه شده‌اند.

ردمی بوک پرو ۱۵ در دو مدل مختلف با پردازنده‌های رایزن ۵ ۵۶۰۰H (با ۶ هسته و ۱۲ رشته) و رایزن ۷ ۵۸۰۰H (با ۸ هسته پردازش و ۱۶ رشته) معرفی شده‌ است. هر دو مدل دارای توان حرارتی ۳۵ وات هستند و مبتنی بر جدیدترین هسته زن ۳ ساخته شده‌اند. این لپ تاپ ها از گرافیک‌های یکپارچه Radeon (به‌ترتیب با ۷ و ۸ هسته) بهره می‌برند و هیچ پردازنده گرافیکی اضافی ندارند.

اما ردمی بوک پرو ۱۴ شامل مدل‌های رایزن ۵ ۵۵۰۰U (با ۶ هسته و ۱۲ رشته) و رایزن ۷ ۵۷۰۰U (با ۸ هسته و ۱۲ رشته) می‌شود.این پردازنده‌ها مبتنی بر هسته قدیمی‌تر زن ۲ ساخته شده‌اند و دارای توان حرارتی ۱۵ وات هستند.

درباره سایر تفاوت‌های مدل‌های ۱۴ و ۱۵.۶ اینچی ردمی بوک پرو باید بگوییم که مدل‌های ۱۵.۶ اینچی برای خنک‌سازی خود از دو فن استفاده می‌کنند، در حالیکه مدل‌های ۱۴ اینچی فقط از یک فن بهره می‌برند.

از طرفی، لپ تاپ های ۱۵.۶ اینچی نمایشگرهای بهتری دارند و مجهز به پنل‌های ۳۲۰۰x۲۰۰۰ پیکسل با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز هستند. این نمایشگرها ۱۰۰ درصد طیف رنگی sRGB را پوشش می‌دهند و دارای حداکثر روشنایی ۳۰۰ نیت با نسبت کنتراست ۱۵۰۰:۱ هستند.

البته لپ تاپ های ۱۵.۶ اینچی وزن بیشتری دارند (۱.۸ کیلوگرم)، اما در عوض از باتری بزرگتری بهره می‌برند که یک باتری ۷۰ وات‌ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع ۱۰۰ وات است. مدل‌های ۱۴ اینچی وزن کمتری دارد (۱.۴۲ کیلوگرم) و مجهز به یک باتری ۵۶ وات‌ساعتی با سرعت شارژ ۶۵ وات است. هر دو باتری می‌توانند با یک بار شارژ به مدت ۱۴ ساعت دوام بیاورند.

ردمی بوک پرو

لپ تاپ های جدید ردمی از جنس آلومینیوم بوده و پورت‌های مختلفی از جمله ۲ درگاه USB-C، یک پورت USB-A، یک پورت HDMI و یک جک هدفون صوتی دارند. این لپ تاپ ها اتصال وای فای ۶ هم پشتیبانی می‌کنند. همچنین یک سنسور اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور هم برای آن‌ها در نظر گرفته شده  است.

همه مدل‌هایی که امروز معرفی شده‌اند، دارای ۱۶ گیگابایت رم دوکاناله DDR4 و حافظه ۵۱۲ گیگابایتی SSD هستند و فروش آن‌ها از تاریخ ۱ ژوئن شروع خواهد شد. قیمت آن‌ها نیز به شرح جدول زیر خواهد بود:

ردمی بوک پرو

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید