اپل سومین بتای واچ او اس ۷.۴ را با قابلیت جدیدی منتشر کرد - تکفارس 
اپل سومین بتای واچ او اس ۷.۴ را با قابلیت جدیدی منتشر کرد - تکفارس 

اپل سومین بتای واچ او اس ۷.۴ را با قابلیت جدیدی منتشر کرد

مهدی ملکی
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - 15:49
اپل واچ او اس ۷.۴

اپل اخیراً سومین بتای واچ او اس (Watch OS) ۷.۴ را برای عموم کاربران دارای حساب کاربری بررسی‌کننده منتشر کرده است. واچ او اس ۷.۴ یکی از آخرین بتاهای برنامه‌ریزی شده در این نسخه به شمار می‌آید.

این کاربران می‌توانند واچ او اس ۷.۴ را پس از به‌روزرسانی آیفون خود به نسخه بتای آی او اس (iOS) ۱۴.۵ دریافت کنند. در واقع پس از نصب این نسخه از آی او اس، واچ او اس مذکور به صورت خودکار نمایش داده خواهد شد.

البته گفتنی است که بدون وجود یک حساب کاربری بتای نرم‌افزار در وب‌سایت اپل، هیچ‌کدام از این موارد امکان‌پذیر نیست. اپل واچ برای دریافت این به‌روزرسانی و تمام به‌روزرسانی‌های رایج دیگر حداقل به ۵۰ درصد شارژ باتری نیاز دارد. از طرفی با وجود این موضوع، کاربران باید آن را به شارژر نیز متصل کرده و در نزدیکی یک آیفون قرار دهند.

واچ او اس ۷.۴ در راستای تغییرات آی او اس ۱۴.۵ از قابلیت «بازکردن به وسیله اپل واچ» پشتیبانی می‌کند. این قابلیت کاربر را قادر می‌سازد که قفل آیفون خود را در کنار فیس آی دی (Face ID) و هنگام پوشیدن ماسک، از طریق یک اپل واچ دیگر و به عنوان روش احراز هویت ثانویه،‌ باز کند. این موضوع اجازه می‌دهد که شخص مذکور در نهایت بدون نیاز به وارد کردن گذرواژه خود، به گوشی هوشمندش دسترسی داشته باشد.

اپل واچ او اس ۷.۴

در حقیقت فیس آی دی هنگام استفاده از ماسک عمل نمی‌کند اما این قابلیت جدید به کاربران امکان می‌دهد که از طریق یک راه ساده اما ایمن بدون نیاز به مراحل اضافی و گذرواژه، سریعاً با آیفون خود به تعامل بپردازند. این قابلیت دقیقاً همانند ویژگی مشابه موجود در مک عمل می‌کند. کاربران محصولات اپل می‌توانند با مراجعه به بخش Face ID & Passcode در تنظیمات، ویژگی مورد بحث را فعال کنند.

البته باید در نظر گرفت که که یک اپل واچی که قفلش باز شده و پیش‌تر با فیس آی دی سازگار، تنها برای شرایطی که فرد از ماسک استفاده می‌کند در نظر گرفته شده است. از همین رو نمی‌توان از اپل واچ برای احراز هویت در «اپل پی» یا «اپ استور» استفاده کرد. افزون بر این اپلیکیشن‌هایی که کاربر را ملزم به استفاده از فیس آی دی برای ورود می‌کنند نیز با این روش باز نخواهند شد. در چنین مواردی یا باید ماسک از روی صورت برداشته شود (تا فیس آی دی عمل کند) یا شخص در عوض از رمز عبور/گذرواژه خود بهره ببرد.

زمانی که اپل واچ، قفل یک آیفون را باز می‌کند، لرزش کوچکی روی مچ شخص ایجاد می‌شود. در ادامه نیز یک اعلان روی اپل واچ کاربر ارسال می‌شود. این فرایند عیناً روی سیستم عامل مک نیز به همین شکل بوده و اپل تغییر زیادی در آن ایجاد نکرده است.

اپل واچ او اس ۷.۴

لازم به ذکر است که کاربران اپل فیتنس پلاس (Apple Fitness+) در این به‌روزرسانی مزایای دیگری را هم دریافت می‌کنند. واچ او اس ۷.۴ برای این اشخصاص با آی او اس ۱۴.۵ و آیپد او اس ۱۴.۵ ادغام شده و ایر پلی ۲ را برای آن‌ها فعال می‌کند. واچ او اس ۷.۴ تا چند هفته آینده در نسخه بتا برای کاربران این دسته در دسترس باقی خواهد ماند. ظاهراً اپل در حال برنامه‌ریزی است تا این به‌روزرسانی را در اوایل بهار به صورت پایدار و عمومی عرضه کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.