سرمایه‌گذاری مایکروسافت در شرکت کانو - تکفارس 
سرمایه‌گذاری مایکروسافت در شرکت کانو - تکفارس 

سرمایه‌گذاری مایکروسافت در شرکت کانو

مجید مهرعلی
۲۸ تیر ۱۳۹۹ - 16:00
سرمایه‌گذاری مایکروسافت در شرکت کانو - تکفارس 

شرکت کانو (Kano) به‌تازگی خبر از رایانه نسل جدید خود با سیستم عامل ویندوز ۱۰ داده است. این رایانه جدید شفاف بوده و کودکان می‌توانند نحو کارکرد آن را مشاهده کنند. چراغ‌های وضعیت، جریان حرکت داده‌ها را نمایش داده و کودکان می‌توانند قطعات را جدا و یا در صورت نیاز تعویض کنند.

کانو پی‌سی (Kano PC) دارای یک صفحه‌نمایش ۱۱.۶ اینچی است و با قیمت ۲۹۹ دلار عرضه خواهد شد. در دستگاه از یک پردازشگر اینتل سلران (Celeron) استفاده شده است. حافظه موقت دستگاه (Memory) 4GB و حافظه دائمی  (Storage) آن ۶۴GB خواهد بود.

شرکت کانو همچنین یک دوربین، هدفون و موس نیز برای محصول در نظر گرفته است. رایانه یادشده را می‌توان به‌راحتی سرهم کرد و قطعات آن به‌آسانی تعویض می‌شود.

الکس کلاین (Alex Klein) مدیر ارشد و یکی از بنیان‌گذاران شرکت کانو می‌گوید:

هدف ما ساخت یک رایانه قدرتمند و مقرون‌به‌صرفه است که بتواند فناوری را قابل‌فهم کند. این یک خبر بسیار خوشحال‌کننده برای مدارسی خواهد بود که قصد ارتقا و تعمیر لب‌تاپ‌های خود را دارند. همچنین این محصول برای اقتصادهای در حال بهبود و افرادی که در خانه هستند و نیاز به یک ابزار با طراحی خوب دارند نیز مفید خواهد بود.

ماکروسافت اخیرا تصمیم گرفته است تا با هزینه‌ای برابر با ۱ میلیارد دلار در شرکت کانو سرمایه‌گذاری انجام دهد.

الکس کلاین در این باره می‌گوید: ما از پشتیبانی بسیار خوب مایکروسافت از این محصول برخوردار هستیم. ساتیا نادلا (مدیر ارشد مایکروسافت) در ماه جولای از محصول دیدن کرد و بسیار شیفته آن شد. سپس ما با ماکروسافت یک قرارداد امضا کردیم و سرمایه‌گذاری مایکروسافت در کانو آغاز شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید