آیفون XR محبوب‌ترین گوشی سال ۲۰۱۹ بوده است - تکفارس 
آیفون XR محبوب‌ترین گوشی سال ۲۰۱۹ بوده است - تکفارس 

آیفون XR محبوب‌ترین گوشی سال ۲۰۱۹ بوده است

افشین نوری
۸ اسفند ۱۳۹۸ - 18:15
آیفون XR محبوب‌ترین گوشی سال ۲۰۱۹ بوده است - تکفارس 

داده‌های موسسه Omdia نشان می‌دهند که آیفون XR اپل، محبوب‌ترین گوشی سال ۲۰۱۹ بوده و میزان عرضه دستگاه‌های آن، بسیار بیش از دو مدل قبلی و بعدی‌اش بوده است. اپل در سال ۲۰۱۹ و  ۲۰۱۸ به ترتیب  ۴۶.۳ و ۲۳.۱ میلیون گوشی آیفون XR عرضه کرده است.

اپل همچنین در سال گذشته، ۳۷.۳ میلیون دستگاه آیفون ۱۱ عرضه کرده است. این عدد نه تنها برای قرار گرفتن این گوشی در جایگاه دوم کافی بود، بلکه میلیون‌ها دستگاه بیشتر از میزان عرضه گوشی‌های آیفون ۸، ۸ پلاس و X در سال ۲۰۱۸ بوده است. حتی با چنین اعداد بزرگی، کل عرضه اپل، برای دومین سال پیاپی (۴.۶ درصد در سال ۲۰۱۹ و ۵.۱ درصد در سال ۲۰۱۸) کاهش یافته است.

Omdia علت این کاهش را افزایش محصولات اپل دانسته است و اشاره کرده که آیفون ۱۱ سال گذشته، ۵۰ دلار گران‌تر از آیفون ۷ سال ۲۰۱۶ بود (مدل‌های پایه). افزایش قیمت پرچمداران هم بسیار زیاد بوده است: از ۹۷۰ دلار برای آیفون ۷ پلاس به ۱۴۵۰ دلار برای آیفون ۱۱ پرو مکس، یعنی افزایشی حدود ۴۸۰ دلار در عرض سه سال.

آیفون XR محبوب‌ترین گوشی سال ۲۰۱۹ بوده است - تکفارس 

سامسونگ با گوشی میان‌رده گلکسی A10 و عرضه ۳۰.۳ میلیون دستگاه از آن در جایگاه سوم قرار گرفته است. گلکسی A50 و A20 هم در رتبه‌های بعدی جای گرفته‌اند. پرچمداران ۲۰۱۹ سامسونگ جزو ۱۰ تای اول نیستند، در حالیکه در سال ۲۰۱۸، گلکسی اس۹ و اس۹ پلاس در رتبه‌های هفتم و هشتم قرار داشتند.

شیائومی سال گذشته به لطف ردمی نوت ۷، جزو ۱۰ تای اول قرار داشت و تنها شرکتی به غیر از اپل و سامسونگ بود که چنین افتخاری کسب کرده است (در سال ۲۰۱۸ این افتخار نصیب هواوی P20 لایت شد). به گفته Omdia، محبوبیت سری ردمی نوت افزایش یافته و از ۱۰ میلیون عرضه در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به ۱۶.۴ میلیون عرضه در سال ۲۰۱۹ رسیده است.

تعداد گوشی‌های ۵G که در سال گذشته عرضه شده‌اند، ۱۴.۷ میلیون دستگاه بوده که فقط ۱ درصد از کل عرضه گوشی‌های هوشمند را تشکیل داده‌اند. گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G با ۲.۶ میلیون دستگاه در رتبه اول قرار داشته و هواوی میت ۳۰ پرو ۵G با ۲.۵ میلیون دستگاه در رتبه دوم جای گرفته است. سامسونگ در مجموع با عرضه ۴۹ درصد دستگاه گوشی‌های ۵G، پیشتاز این بازار بوده و هواوی، ویوو و اوپو به ترتیب با ۲۷ درصد، ۱۲ درصد و ۵ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید