به دنبال افت و خیزهای پلتفرمهای لایواستریم، سازندگان محتوا و موضوعاتی که آن سازندگان با آنها درگیر هستند همگی راهنمایی برای درک خط مشی صنعت لایواستریم است و آخرین گزارش استریم المنت (StreamElement) مبین این مطلب است.
در سه ماهه پایانی، جایگاه Fortnite در نقطه اوج سست شده، Apex Legends از جایگاه ده مورد برتر سقوط کرده و فیسبوک گیم تا جایگاه سه پلتفرم برتر بالا رفته است. آخرین بخش گزارش استریم المنت، چشمگیر بوده است به طوری که بر خلاف پیشرفت Apex Legends، تسلط Fortnite را افزایش داد و نشان داد که «نینجا»ی بلوینز ریچارد در برابر توییچ، استریمر برتر نیست.
در این زمان، Fortnite در صدر باقی ماند اما میدان را به استریمهای غیر بازی (non-gaming) باخت. توییچ پلتفرم راحتی است و سازندگان محتوا برای کارهایی بیش از نمایش بازیها به جامعه خود از آن استفاده میکنند. در سه ماهه پایانی، ردهبندی «فقط چت» (just chatting) تا ۷ درصد افزایش داشته و در عین حال، Fortnite و League of Legends که در دو ماهه نخست جزء دو بازی برتر بودند، به ترتیب ۳٫۶ درصد و ۵٫۹ درصد افت داشتند. در «فقط چت» توییچ، شما محتواسازانی را مییابید که درباره رویدادهای اخیر با جوامع خود گفتگو میکنند، زمانی که به سفر میروند، بازدیدکنندگان را با خود همراه میکنند و چیزهای دیگری که باعث میشود توییچ فراتر از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی که به آنها عادت داشتیم کاربرد داشته باشد. سقوط Apex Legends از چارتها جای شگفتی دارد اما به نظر میرسد سه ماهه آینده با فصل تازهای از محتوای استریم جان تازه ای بگیرد.
Hearthstone در سه ماهه دوم، جایگاه خود را بدست آورده است.
در حالی که بلوینز هنوز استریمر شماره ۱ نیست، باز هم کسی نمیتواند ادعا کند که این عنوان را در طی زمان به طور مداوم برای خود خواهد داشت. Turner “Tfue” Tenney، دو ماه از سه ماهه سوم، یعنی در ماههای آپریل، می و ژوئن در جایگاه دوم باقی ماندند. Jaryd “Summit1g” Lazar ماه سوم را در جایگاه اول بود و نینجا، در طی پاییز تا چهارم ژوئن برای مدت زمان دو ماه در جایگاه سوم قرار داشت.
در سه ماهه دوم عنوان پلتفرم برتر لایواستریم با ۷۰ درصد ساعت تماشا به توییچ رسیده بود و این پلتفرم به میزان ناچیزی، تنها کمی کمتر از ساعتهای استریم در یوتیوب، پخش داشته است و در جایگاه دوم قرار گرفت اما باز هم میتوان گفت توییچ در اوج است. جذابترین موضوع، پیدایش بازی فیسبوک بود، که بالاتر از میکسر (Mixer) قرار گرفت و جایگاه سوم را بدست آورد.
برای اینکه بدانید چگونه همه این چهار پلتفرم تاثیرگذار هستند، کل ساعت هایی تماشا در آن ها بیش از ۳٫۷ بیلیون بوده است.
نظرات