گوشی‌های منعطف جدید سامسونگ و بوی فناوری هواوی - تکفارس 
گوشی‌های منعطف جدید سامسونگ و بوی فناوری هواوی - تکفارس 

گوشی‌های منعطف جدید سامسونگ و بوی فناوری هواوی

محمدرضا موسوی
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - 21:00
گوشی‌های منعطف جدید سامسونگ و بوی فناوری هواوی - تکفارس 

سامسونگ قصد دارد دو گوشی منعطف جدید عرضه کند و به نظر می‌رسد فناوری به کار رفته در این دستگاه‌ها مشابه با میت ایکس محصول شرکت هواوی باشد. برای ادامه خبر با تکفارس همراه باشید.

دو کمپانی بزرگ هواوی و سامسونگ پیش‌تر از گوشی‌های منعطف خود با نام‌های گلکسی فولد و میت ایکس رونمایی کرده بودند. باوجود اینکه هردو دستگاه در زمره گوشی‌های منعطف شونده قرار دارند اما فناوری به‌کاررفته در آن‌ها متفاوت است. این موضوع منجر شد بحث‌های تازه‌ای میان دو شرکت مذکور و البته هوادارانشان پدید آید.

جدا از مشخصات فنی دستگاه‌ها، تفاوت عمده بین این دو نحوه تا شدن نمایشگر‌ها است. گلکسی فولد و نمایشگر بزرگ آن به درون دستگاه و هواوی میت ایکس به سمت بیرون تا می‌شوند؛ پس از تا شدن، قسمت پشتی نمایشگر میت ایکس خاموش می‌شود.

بسیاری معتقدند که محصول شرکت چینی از طراحی بهتری برخوردار است هرچند که این طراحی منجر به افزایش آسیب‌پذیری دستگاه نسبت به خراش‌ها شده است. هواوی و سامسونگ با استدلال‌های خاص خود فناوری به‌کاررفته در محصول خود را برتر می‌دانند.

گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که سامسونگ قصد عرضه دو گوشی منعطف دیگر را دارد و به نظر می‌رسد فناوری مشابهی با میت ایکس در یک نسخه از آن‌ها به‌کاررفته است. در یکی از پتنت‌های سامسونگ که توسط LetsGoDigital منتشر شده، شکل احتمالی گوشی منعطف سامسونگ فاش شده است.

گوشی‌های منعطف جدید سامسونگ و بوی فناوری هواوی - تکفارس 

محصول جدید قطعاً از نسخه پیشین برتری دارد. این گوشی از قطعه‌ای جدید در میانه دستگاه بهره می‌برد که به کمک آن می‌توان هندست را کامل تا کرد. در تصاویر شاهد نوعی قفل نیز هستیم که از آن برای اطمینان خاطر حاصل کردن از تا نشدن دستگاه در حالت تبلت، استفاده می‌شود.

باوجوداین قفل دیگر نیازی به استفاده از یک لولای محکم برای باز نگه‌داشتن گوشی در حالت تبلت نیست. اگر سامسونگ چنین دستگاهی را روانه بازار کند اولین گوشی منعطف این شرکت خواهد شد که به جهت بیرون تا می‌شود.

شما می‌توانید نظر خود را با به اشتراک بگذارید و همچنین کانال تکفارس را در تلگرام با شناسه techfarscom@ دنبال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید