الیزابت وارن طرح خود را برای تفکیک اپل تشریح کرد - تکفارس 
الیزابت وارن طرح خود را برای تفکیک اپل تشریح کرد - تکفارس 

الیزابت وارن طرح خود را برای تفکیک اپل تشریح کرد

محمدرضا موسوی
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - 12:00
الیزابت وارن طرح خود را برای تفکیک اپل تشریح کرد - تکفارس 

غول‌های بزرگ فناوری هرروزه در حال ثروتمندتر شدن هستند و تأثیر زیادی بر جنبه‌های مختلف زندگی ما دارند به‌طوری که امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که با محصولات این شرکت‌ها تعامل نداشته باشد، اما اکنون قدرت چشمگیر اقتصادی و فرهنگی این کمپانی‌ها نظر سیاستمداران پرنفوذترین کشور دنیا یعنی آمریکا را به خود جلب کرده است. برای ادامه خبر و آشنایی بیشتر با طرح الیزابت وارن برای مقابله با نفوذ این شرکت‌ها با تکفارس همراه باشید.

چندی پیش سناتور برجسته دموکرات ایالات‌متحده، خانم الیزابت وارن طرح جدیدی برای مقابله با شرکت‌های بزرگ فناوری اعلام کرد. الیزابت وارن در مصاحبه با ورج در همایش SXSW به تشریح طرح خود برای تضعیف اپل پرداخت و  توضیح داد که این شرکت نمی‌تواند هم  مالک اپ استور باشد و هم در آن اپلیکیشن‌های خود را به فروش بگذارد.

اپل را باید از اپ استور جدا کرد. یا باید پلتفرم را داشته باشد یا در اپ استور فعالیت کند. این یا آن! نمی‌تواند از هر دو بهره ببرد.

خبرنگار ورج از وی پرسید اپل چگونه باید اپلیکیشن‌های خود را بدون داشتن اپ استور عرضه کند مخصوصاً درحالی‌که اپ استور در امن بودن اکوسیستم آیفون‌ها نقشی کلیدی دارد؟ البته وی به مباحث امنیتی نپرداخت.

در ادامه وارن توضیح داد که یک شرکت نمی‌تواند هم صاحب یک فروشگاه عمومی باشد و هم در آن محصولات خود را به فروش برساند زیرا دو مزیت رقابتی شامل حال آن خواهد شد

از نظر وارن این مزایای رقابتی، شامل اطلاعات گردآوری شده از خریداران و قابلیت حمایت از محصول توسط مالک پلتفرم می‌باشند.

آیا آن‌ها (اپل) در حال رقابت با دیگر توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های مختلف هستند یا خیر؟ این مشکل اصلی است و به این موضوع باید توجه ویژه‌ای داشت.

اگر شما دارای پلتفرمی باشید که دیگران نیز محصولات خود را در آن برای فروش می‌گذارند نباید آیتم‌های خود را در آن عرضه کنید چراکه از دو مزیت رقابتی برخوردار هستید، یک اینکه به اطلاعات جامعی در مورد خریداران و فروشندگان دسترسی دارید پس اگر قصد عرضه اپلیکیشنی را داشته باشید حتما از آن اطلاعات بهره لازم را خواهید برد، دوم اینکه به دلیل اینکه شما مالک پلتفرم هستید قادر به حمایت از محصول خود به روش‌های گوناگون می‌باشید و این یک مزیت رقابتی چشمگیر محسوب می‌شود.

وارن با اشاره به زمانی که شرکت‌های راه‌آهن سلطه اقتصادی داشتند توضیح داد، این شرکت‌ها متوجه شدند که بجز از طریق فروش بلیت می‌توانند با خرید شرکت‌های فولاد  قیمت‌ آن را به میزان دلخواه خود کاهش دهند و کسب درآمد کنند.

وارن اظهار داشت:

این رقابت نیست و سوءاستفاده از سلطه داشتن بر بازار است

شرکت‌های راه‌آهن متوجه شدند که جدای از طریق فروش بلیت می‌توانند شرکت‌های فولاد را نیز خریداری کنند و با کاهش هزینه حمل‌ونقل فولاد، قیمت‌ آن را به میزان دلخواه خود کاهش دهند و سود هنگفتی به دست آورند؛ این‌گونه بود که رشد چشمگیری نصیب آن‌ها شد.

مشکل این است که این رقابت نیست و تنها سو استفاده از سلطه بر بازار است چراکه آن‌ها نه از محصولات بهتر برخورداراند و نه مشتری مدارتراند .

به‌احتمال زیاد ما از وارن و طرح‌های وی برای رویارویی با غول‌های فناوری در ادامه مبارزات انتخاباتی آمریکا، بیشتر خواهیم شنید. به نظر می‌رسد سیلیکون ولی در کل یکی از موضوعات بحث‌برانگیز در کمپین ریاست جمهوری آینده این کشور خواهد شد؛ بنابراین وارن تنها شخصی نخواهد بود که خواهان نظارت بیشتر و تنظیم مقررات کنترل کننده برای غول‌های فناوری است.

شما می‌توانید نظر خود را با به اشتراک بگذارید و همچنین کانال تکفارس را در تلگرام با شناسه techfarscom@ دنبال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید