استفاده از ربات برای تحویل بسته‌های پستی در نروژ - تکفارس 
استفاده از ربات برای تحویل بسته‌های پستی در نروژ - تکفارس 

استفاده از ربات برای تحویل بسته‌های پستی در نروژ

پوریا اسدی
۹ آبان ۱۳۹۷ - 13:00
استفاده از ربات برای تحویل بسته‌های پستی در نروژ - تکفارس 

در دنیایی که ایمیل ، توییتر ، واتس اپ و پیام‌های ناپدید شونده‌ی اسنپ چت وجود دارد، نامه‌های سنتی، قلم و کاغذ – گاهی اوقات به نام “ایمیل حلزونی” شناخته می‌شود – مربوط به قرن گذشته به نظر می‌رسد. پس چه راهی بهتر از این است که  آن را با استفاده از یک ربات برای ارائه نامه‌ها و بسته‌های پستی به روز رسانی کنیم؟ به لطف معامله‌ای بین Posten-Norge، خدمات پستی نروژ و شرکت شرکت خودروسازی Buddy Mobility، شهروندان نروژ به زودی قادر به تجربه‌ی آن خواهند بود،.

Posten-Norge قراردادی را با یک استارت آپ نوپا، که در اسلو نروژ و سانفرانسیسکو اداره می‌شود، امضا کرده است تا ربات‌های خود را به خیابان‌ها برساند. این ربات‌ها به جعبه‌های بزرگ بر روی چرخ‌ها شباهت دارند، می‌توانند در حدود ۶ کیلومتر در ساعت سفر کنند و ظاهرا قادر به حمل و نقل مرسولات و بسته‌ها به ۱۰۰ گیرنده در روز هستند. به جای ارسال ایمیل به طور مستقیم به هر خانه، روبات Posten به مشتریان اعلانی را از طریق یک برنامه ارسال می‌کند. گیرندگان می‌توانند از این برنامه برای تحویل نامه‌های خود با باز کردن یک کشو در ربات استفاده کنند که تنها اجازه‌ی دسترسی به نامه‌های تحویل‌گیرنده را می‌دهد. پس از تحویل بسته‌های آن، روبات‌ها به یک مرکز توزیع مجاور برای شارژ مجدد و بارگیری  دسته بعدی پست باز می‌گردد.

نروژ جمعیتی بیش از ۵/۲ میلیون نفر دارد و تقریبا معادل  تعداد ساکنان مینه سوتا و کارولینای جنوبی است. ربات‌ها در ابتدا در یک منطقه مسکونی Kongsberg، نروژ  مورد استفاده قرار می‌گیرند تا قبل از راه اندازی‌های گسترده‌تر اشکالات آن مشخص شود.

این شرکت در وب سایت خود اشاره می‌کند:

اولین مشارکت Buddy Mobility با Posten-Norge، به خدمات پستی نروژ یک روبات تحویل‌دهنده‌ی خودران را ارائه می‌دهد، ربات ما برای اداره‌ی پست بوسیله‌ی کاهش چشمگیر حجم نامه‌ها صرفه جویی در هزینه‌های عملیاتی برای جبران خسارات را فراهم می‌کند. در عین حال، ربات، جریان‌های جدیدی  مالی را در رابطه با تحویل بسته و نامه امیسر می‌کند.

این تنها نمونه ای از روبات تحویل دهنده‌ای نیست که ما با آن برخورد داشته‌ایم. در آلمان، یک روبات با نام PostBot توسط سرویس پست آلمان،  Deutsche Post معرفی شده است. در همین حال، در ایالات متحده، Starship Technologies  روبات‌های تحویل‌دهنده‌ی زمینی را به طور مشابه در دانشگاه‌ها و در محله‌های مختلف – با کمک تزریق عظیم نقدینگی از سرمایه گذاران، راه اندازی کرده است.

اگر این در نهایت به معنی روبات‌های بیشتر در خیابان‌های و محیط اطراف ما به طور کلی است، ما مشتاق آن هستیم! اگرچه ترجیح شخصی ما برای یک پستچی ، ربات بومی‌در پارکورکار بوستون دینامیک باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید